Zapraszamy do zapoznania się z ogólnopolskimi wynikami Próbnego Egzaminu Gimnazjalnego z Operonem, przedstawionymi w nowej formie. Od tego roku, aby porównać tegoroczną edycję z poprzednimi, wystarczy zmienić rok w górnym, rozwijanym menu.
Poniższe wyniki dotyczą roku szkolnego:
Procent uczniów którzy przystąpili do Próbnego Egzaminu Gimnazjalnego z Operonem według województw
Skumulowany odsetek uczniów w zależności od uzyskanego odsetka punktów
Przykładowa interpretacja: Jeżeli uczeń napisał egzamin z na % to % uczniów uzyskało wynik gorszy lub taki sam a % uczniów uzyskało wynik lepszy.
Wyniki uczniów w skali 9 - stopniowej:
Skala staninowa (od ang. standard nine), zwana także standardową dziewiątką służy do porównywania wyników wszystkich uczniów piszących egzamin w danym roku. Pozwala ona na porównanie wyniku pojedynczego ucznia w szkole z wynikami wszystkich uczniów w całej Polsce, oraz określenie jaki procent uczniów uzyskał wynik gorszy, lepszy lub porównywalny z jego wynikiem. Wyniki uczniów są normalizowane corocznie- choć przedziały procentowe dla staninów są stałe to przedziały punktowe w poszczególnych latach różnią się, tak jak różnią się wyniki uczniów w danym roczniku.
Poziom wykonania zadania i moc różnicująca:
Poziom wykonania zadania, tzw łatwość zadania jest to stosunek sumy punktów uzyskanych przez uczniów za to zadanie do sumy punktów możliwych do uzyskania za to zadanie.
Interpretacja wskaźnika:
Wartość wskaźnika łatwości
Interpretacja
0,00 - 0,19
bardzo trudny
0,20 - 0,49
trudny
0,50 - 0,69
umiarkowanie trudny
0,70 - 0,89
łatwy
0,90 - 1,00
bardzo łatwy
Moc różnicująca- zdolność zadania do odróżniania uczniów o wyższych i niższych osiągnięciach egzaminacyjnych z danego przedmiotu. Przyjmuje wartości od -1 do 1. Im wyższa wartość wskaźnika tym zadanie jest konstrukcyjnie lepsze. Zadanie o wysokiej mocy różnicującej rozwiązują uczniowie lepsi, natomiast słabsi nie.
Interpretacja wskaźnika
Liczba zadań w teście
Minimalna moc różnicująca zadań
Zadowalająca moc różnicująca zadań
100
0,10
0,22
25
0,20
0,42
10
0,32
0,60
5
0,45
0,75
Część:
Przykładowa interpretacja: W powyższym teście zadanie nr okazało się dla uczniów. Zadanie to różnicuje uczniów lepszych i słabszych.
Zapisz się na nasz newsletter, aby być na bieżąco z nowinkami dotyczącymi szkolnictwa.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Wydawnictwo Pedagogiczne Operon sp. z o.o. w Gdyni.
Informacje dotyczące przetwarzania przez nas danych osobowych i przysługujących Państwu prawach dostępne są w zakładce Polityka Prywatności.