Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dostosowana do potrzeb ucznia, bazowanie w pracy na mocnych stronach oraz zindywidualizowana ścieżka pomocy – co to oznacza dla Ciebie w praktyce? Zobacz!

Zapraszamy do obejrzenia filmu i zadawania pytań naszemu ekspertowi na Facebooku w komentarzach pod filmem – Marta Badowska
na wszystkie odpowie. 

Największą nowością jest wprowadzenie tzw. zindywidualizowanej ścieżki pomocy (§ 12 nowego rozporządzenia o pomocy psychologiczno
-pedagogicznej). Dotyczy ona uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu – wynikające
w szczególności ze stanu zdrowia – nie mogą realizować wszystkich zajęć.

Uczeń objęty zindywidualizowaną ścieżką pomocy realizuje w szkole odpowiednio program wychowania przedszkolnego lub programy nauczania, z dostosowaniem metod i form ich realizacji do jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w szczególności potrzeb wynikających ze stanu zdrowia.

Nowe rozporządzenie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej zmienia także zasady organizacji klas terapeutycznych. Teraz można je tworzyć także w trakcie roku szkolnego, podczas gdy dotychczas było to możliwe jedynie na początku września.