Etyka

Liceum i technikum

Podręczniki zgodne z nową podstawą programową

Autorom podręcznika zależało na przedstawieniu aktualnych problemów poruszanych w dziedzinie etyki oraz na obiektywnym przedstawieniu stosunku do dobra i zła. Podręcznik wspiera wychowawczą funkcję edukacji szkolnej. Przygotowane tematy, nawiązania do życia codziennego i zadania otwierają uczniów na wyrażanie osobistych odczuć i przekonań etycznych.

Podręczniki

Podręcznik Poziom podstawowy

Paweł Kołodziński, Jakub Kapiszewski
Numer dopuszczenia MEN - 1045/2019

Karty pracy ucznia

Marcin Krupa, Katarzyna Myrcik,
Grzegorz Wiończyk

Uzupełnij klasyczne treści podręcznikowe gotowymi prezentacjami multimedialnymi

Wszystkie podręczniki znajdują się w jednym miejscu. Do tematów lekcji przygotowano propozycje scenariuszy, filmów, plansz, schematów i zadań – to gotowe materiały, z którymi nauczyciel poprowadzi zajęcia dostosowane do potrzeb współczesnego ucznia. Prezentacje multimedialne i scenariusze do poprowadzenia całej lekcji znajdziesz w Multitece.

Podręczniki

  • Liczne nawiązania do współczesnych problemów społecznych, naukowych i codziennych dylematów życiowych aktywizują uczniów do udziału w lekcji.
  • Teksty źródłowe opatrzone poleceniami kształtują umiejętności korzystania z różnych informacji.
  • Cytaty do interpretacji wpierają naukę analitycznego myślenia.
  • Wstęp i podsumowania tematów porządkują wiedzę i wskazują uczniom najważniejsze zagadnienia do powtórzenia przed sprawdzianami.

Karty pracy

         

Główne zalety kart pracy:

  • Modułowa budowa: każda karta pracy może być oddzielnie wykorzystana, co ułatwia organizację lekcji i ocenianie.
  • Interesujące treści: zadania pobudzają kreatywne myślenie oraz zachęcają uczniów do aktywnego uczestnictwa w procesie edukacyjnym.

Rozwijaj warsztat pracy i zdobywaj kluczowe kompetencje

Ucz się z najlepszymi nauczycielami – weź udział w bezpłatnych kursach oraz webinarach

Programy Mobilnej szkoły to wiedza i praktyczne wskazówki, które wspierają nauczycieli w budowaniu kompetencji emocjonalno-społecznych, umiejętności zwinnego zarządzania swoim czasem, klasą i szkołą oraz kompetencji, dzięki którym z łatwością i przyjemnością przeprowadzą każdą lekcję. Prowadzący dzielą się swoim warsztatem pracy oraz pomysłami i gotowymi rozwiązaniami do zastosowania na lekcjach.

Autorzy podręcznika:

Paweł Kołodziński

Absolwent studiów matematycznych oraz podyplomowych studiów filozoficznych. Wieloletni metodyk edukacji filozoficznej. Opiekun wielu laureatów i finalistów olimpiady filozoficznej.

Jakub Kapiszewski

Absolwent filozofii, były doktorant na Wydziale Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Nauczyciel etyki, opiekun młodzież w przygotowaniach do olimpiady filozoficznej. Aktualnie pracuje jako dziennikarz.

Strefa nauczyciela

Strefa nauczyciela
Przejdź

Strefa dyrektora

Strefa dyrektora
Przejdź
Spektrum
Spektrum
Fundusze Europejskie
RP
Fundusze Europejskie
UE

Głównym celem projektu jest wdrożenie narzędzi optymalizujących procesy projektowe. Wartość projektu 60 331, w tym wkład Funduszy Europejskich 29 430.

© 2024 Wydawnictwo Pedagogiczne Operon
skontaktuj się

Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas
58 679 00 00

Napisz do nas
info[at]operon.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies.
Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies.