Historia

Szkoła branżowa

Podręczniki zgodne z najnowszymi zmianami w podstawie programowej z 2022 roku

W 2022 roku w podstawie programowej historii dla szkoły branżowej wprowadzono zmiany – to efekt pojawienia się w planach lekcji nowego przedmiotu, czyli historii i teraźniejszości.

Nauczanie historii w branżowej szkole I stopnia zostało skoncentrowane na syntetycznym ujęciu dziejów państwa i narodu polskiego. Uzupełniono wymagania szczegółowe o wydarzenia z okresu po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej (w 2004 r.) do 2015 r. Dokonano również nieznacznych uzupełnień w treściach nauczania.

Zmiany w podstawie programowej przewidują nabycie przez uczniów podstaw wiedzy o życiu społecznym. Nowe podręczniki Operonu uwzględniają wszystkie wprowadzone zmiany. Autorzy w przystępny i ciekawy sposób wyjaśniają procesy historyczne, ukazują powiązania między życiem społecznym, gospodarczym i politycznym, a także tłumaczą genezę przemian cywilizacyjnych. Różnorodne, bogate materiały źródłowe ułatwiają zrozumienie złożonych zagadnień, a liczne mapy, infografiki i osie czasu systematyzują wiedzę uczniów. Dzięki blokom ćwiczeniowym i poleceniom odwołującym się do tekstów źródłowych uczniowie zapoznają się ze specyfiką zadań egzaminacyjnych.

Podręczniki

Podręcznik zgodny z podstawą programową z 2022 r.

Mirosław Ustrzycki, Janusz Ustrzycki

Numer dopuszczenia MEiN - 1184/1/2023

Podręcznik zgodny z podstawą programową z 2018 r.

Mirosław Ustrzycki, Janusz Ustrzycki
Numer dopuszczenia MEN - 1078/1/2019

Zeszyt ćwiczeń

Cezary Tulin

Podręcznik zgodny z podstawą programową z 2022 r.

Mirosław Ustrzycki, Janusz Ustrzycki

Numer dopuszczenia MEiN - 1184/2/2023

Podręcznik zgodny z podstawą programową z 2018 r

Mirosław Ustrzycki, Janusz Ustrzycki
Numer dopuszczenia MEN - 1078/2/2020

Zeszyt ćwiczeń

Jarosław Bonecki, Antonina Telicka-Bonecka

Podręcznik zgodny z podstawą programową z 2018 r.

Janusz Ustrzycki, Mirosław Ustrzycki
Numer sprawy - 186/2020

Zeszyt ćwiczeń

Jarosław Bonecki, Antonina Telicka-Bonecka

Uzupełnij klasyczne treści podręcznikowe gotowymi prezentacjami multimedialnymi

Wszystkie podręczniki znajdują się w jednym miejscu. Do tematów lekcji przygotowano propozycje scenariuszy, filmów, plansz, schematów i zadań – to gotowe materiały, z którymi nauczyciel poprowadzi zajęcia dostosowane do potrzeb współczesnego ucznia. Prezentacje multimedialne i scenariusze do poprowadzenia całej lekcji znajdziesz w Multitece.

Podręczniki

  • Pytania i polecenia na zakończenie lekcji pomagają uczniom w przygotowaniach do sprawdzianów.
  • Proponowane polecenia do rozwiązania na lekcji angażują uczniów, a różny poziom ich trudności wspiera prowadzenie lekcji w każdej klasie.
  • Zrozumiały dla uczniów język i syntetyczne treści ułatwiają naukę.

Zeszyty ćwiczeń

        

  • Ćwiczenia pomagają uczniom w praktycznym utrwalaniu wiedzy oraz w przygotowaniu do bieżących sprawdzianów.
  • Forma publikacji umożliwia oderwanie wybranej karty z ćwiczeniami, wykonanie ich i sprawdzenie rozwiązań przez nauczyciela.
  • Wybrane zadania są dostępne także w prezentacji multimedialnej, którą można wyświetlić na lekcji.

Rozwijaj warsztat pracy i zdobywaj kluczowe kompetencje

Ucz się z najlepszymi nauczycielami – weź udział w bezpłatnych kursach oraz webinarach

Programy Mobilnej szkoły to wiedza i praktyczne wskazówki, które wspierają nauczycieli w budowaniu kompetencji emocjonalno-społecznych, umiejętności zwinnego zarządzania swoim czasem, klasą i szkołą oraz kompetencji, dzięki którym z łatwością i przyjemnością przeprowadzą każdą lekcję. Prowadzący dzielą się swoim warsztatem pracy oraz pomysłami i gotowymi rozwiązaniami do zastosowania na lekcjach.

Autorzy podręczników

 

Mirosław Ustrzycki 

Doktor historii i magister kulturoznawstwa. Przez kilka lat wykładowca akademicki na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz na Krakowskiej Akademii im. A. Frycza Modrzewskiego. Współpracował z Podkarpackim Kuratorium Oświaty przy organizacji konkursów historycznych. Interesuje się w szczególności kontrkulturą lat 60. XX. wieku, dziejami przemian obyczajowych, historii mentalności, idei i najszerzej rozumianej kultury oraz historii etnicznej.

Janusz Ustrzycki

Absolwent studiów doktoranckich z historii, dyplomowany nauczyciel z ponad dwudziestoletnim stażem pracy. Nauczyciel-konsultant w Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, redaktor naczelny periodyku PCEN „Nauczyciel i Szkoła”. Autor pytań oraz recenzji konkursów historycznych dla szkół podstawowych i gimnazjów Podkarpackiego Kuratora Oświaty w latach 2009‒2016. 

Strefa nauczyciela

Strefa nauczyciela
Przejdź

Strefa dyrektora

Strefa dyrektora
Przejdź
Spektrum
Spektrum
Fundusze Europejskie
RP
Fundusze Europejskie
UE

Głównym celem projektu jest wdrożenie narzędzi optymalizujących procesy projektowe. Wartość projektu 60 331, w tym wkład Funduszy Europejskich 29 430.

© 2024 Wydawnictwo Pedagogiczne Operon
skontaktuj się

Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas
58 679 00 00

Napisz do nas
info[at]operon.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies.
Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies.