Nowości Operon

Fizyka 7

Autorzy: Roman Grzybowski, Tomasz Gburek

Numer dopuszczenia MEN ‒ podręcznik w trakcie zatwierdzania

zajrzyj do podręcznika

Praca z naszym podręcznikiem będzie dla każdego ucznia ciekawą i twórczą przygodą. Nowe zjawiska uczeń będzie mógł zaobserwować w przeprowadzanych doświadczeniach i na licznych interesujących przykładach. Dzięki temu stanie się prawdziwym odkrywcą i znajdzie własną drogę do zrozumienia podstawowych praw fizyki.

Dr Tomasz Gburek i Roman Grzybowski, autorzy podręcznika

Starannie zaplanowany układ treści

Nauka fizyki nie musi trudna. Kiedy po raz pierwszy uczeń zaczyna swoją przygodę ze światem fizyki, powinien on zostać przedstawiony w ciekawy i przystępny sposób. Lekcje fizyki mogą fascynować! W podręczniku prawa fizyczne przedstawione są w atrakcyjnej formie i bazują na serii zadań doświadczalnych. Dzięki temu uczeń poznaje je w aspekcie praktycznym. Ma więc możliwość nie tylko zrozumieć podstawowe zasady fizyki, ale także rozwinąć w sobie zainteresowanie do tego przedmiotu. Fizyka jest nauką przyrodniczą, czyli bada zjawiska zachodzące w przyrodzie i odkrywa prawa rządzące tymi zjawiskami. Odkrycia te spowodowały niezwykle szybki postęp techniczny. Nie wyobrażamy sobie teraz życia bez elektryczności, telewizji, telefonu czy komputera. To dzięki odkryciom fizyków możemy korzystamy dzisiaj z tych dobrodziejstw. Dlatego nauka fizyki jest ważna dla każdego z nas. Istotną rolę w rozumieniu praw fizyki pełni doświadczenie. Dlatego w każdym rozdziale umieszczono po kilka, a w niektórych nawet kilkanaście, zadań doświadczalnych. Zadania rachunkowe natomiast  pogłębiają zrozumienie poznanych praw i zależności.

• Doświadczenia do samodzielnego wykonania kształtują umiejętność planowania, przeprowadzania obserwacji i wnioskowania, a także odkrywania praw i zależności występujących w fizyce.
  • Nowoczesne metody nauczania zastosowane w podręczniku dają pewność, że wiedza przekazywana jest w atrakcyjny sposób.
  • Element „Vademecum ucznia” zawiera dodatkowe treści poszerzające wiedzę.
  • Zawarte w podręczniku interesujące przykłady i ciekawostki przybliżają uczniom złożone zagadnienia.

Sprawdzony zespół autorski

Dr Tomasz Gburek
Świat fizyki poznał najlepiej od strony eksperymentalnej, biorąc udział w międzynarodowych projektach badawczych. Jest współautorem około 60 publikacji na temat fizyki wysokich energii.

Roman Grzybowski
Nauczyciel fizyki z ponad 35-letnim stażem pracy w szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach ogólnokształcących. Pasjonat fotografii, historii ojczystej i powszechnej.

Aby zamówić podręczniki i materiały dotowane dla szkoły podstawowej, należy przejść do serwisu  zamowienia.operon.pl lub pobrać formularze zamówień.

zamówienia dotacyjne         FORMULARZE ZAMÓWIEŃ

(dostępne od maja 2017 r.)

Sklep i kontakt