Przygotowanie lekcji z biznesu i zarządzania bez żmudnego szukania materiałów w internecie? Jeszcze lepsze zainteresowanie uczniów tematem? Dobre wykorzystanie czasu zarówno na przygotowanie, jak i na przeprowadzenie oraz podsumowanie zajęć? Mogą Państwo odetchnąć z ulgą. To wszystko jest możliwe przy wykorzystaniu Platformy Operon dla nauczyciela i wystarczą tylko trzy proste kroki, aby to osiągnąć. Przedstawiamy przykładowy, szczegółowy plan wykorzystania dostępnych narzędzi i materiałów.

 

1. Krok pierwszy: wybór podręcznika w formie cyfrowej do swojego przedmiotu i dobór materiałów udostępnionych w jednym miejscu.
2. Krok drugi: użycie udostępnionych materiałów i pomocy.
3. Krok trzeci: podsumowanie lekcji z podręcznikiem w wersji cyfrowej.

biz

Krok pierwszy: wybór podręcznika w formie cyfrowej do swojego przedmiotu i dobór materiałów udostępnionych w jednym miejscu

Na początek wystarczy w katalogu wybrać podręcznik do swojego przedmiotu, a następnie dobrać interesujące Państwa materiały:   

  • skrót wymagań z podstawy programowej z BiZ-u oraz materiały metodyczne (programy nauczania, plany dydaktyczne i wynikowe) pozwolą szybko określić cele kształcenia i stworzyć plan lekcji zgodny z podstawą programową;
  • gotowe scenariusze to propozycja przedstawienia poszczególnych tematów z podręcznika;
  • karty pracy, case study i przykłady projektów mogą zostać wykorzystane jako główny element lekcji;
  • prezentacja multimedialna pozwoli wizualnie przedstawić uczniom temat; nauczyciel może dowolnie wybierać potrzebne mu na zajęciach materiały multimedialne: wstępy do lekcji, filmy, animacje, plansze, schematy i zadania;
  • baza instytucji współpracujących ze szkołami – spotkanie z przedstawicielami takich instytucji dostarczy konkretnej i praktycznej wiedzy;
  • wzór listu do instytucji z propozycją współpracy;
  • przydatne linki do stron z gotowymi inicjatywami, rozwiązaniami i tematami, które mogą wzbogacić treść zajęć i dostarczyć dodatkowych kontekstów;
  • inspiracje na lekcje – prezentacje osób prowadzących webinary i kursy;
  • wizja lekcji BiZ-u – podpowiedzi i wskazówki przygotowane przez eksperta;
  • opisy sylwetek nauczycieli i uczniów BiZ-u – jeszcze lepsze zrozumienie persony ucznia;
  • opracowanie megatrendów światowych – świeże informacje dotyczące biznesu.
     

SPRAWDŹ

Krok drugi: użycie udostępnionych materiałów i pomocy

Lekcję można rozpocząć od prezentacji multimedialnej, która wprowadzi uczniów w temat oraz cele zajęć. Zawiera ona kluczowe informacje dotyczące omawianego zagadnienia. Po wprowadzeniu przychodzi czas na przedstawienie case study, które uczniowie będą analizować na zajęciach. Oprócz opisu zdarzenia znajdą tutaj Państwo pytania pomocnicze do dyskusji. Dyskusja da uczniom przestrzeń na zadawanie własnych pytań i dzielenie się spostrzeżeniami. Innym sposobem na praktyczne zaangażowanie uczniów na zajęciach są projekty. Na Platformie Operon udostępniono przykłady projektów społecznych i badawczych. To źródło pomysłów na lekcje.

Natomiast aby monitorować postępy uczniów warto użyć kart pracy. Pozwolą one na bieżąco wspierać uczniów w czasie nauki i uzupełniać ewentualne braki.

Krok trzeci: podsumowanie lekcji z podręcznikiem w wersji cyfrowej

W podsumowaniu lekcji przydatne będą pytania i polecenia znajdujące się na końcu każdego tematu w podręczniku. Pomogą one omówić kluczowe punkty tematu i pokazać uczniom powiązania z realnymi sytuacjami biznesowymi. 

Specjalnie dla nauczycieli udostępniono także inspiracje na lekcje. To kursy i webinary, dzięki którym uzupełnią Państwo wiedzę i skorzystają z pomysłów ekspertów.

Aby skorzystać ze wszystkich materiałów, należy zalogować się na Platformie Operon dla nauczyciela. Tutaj znajdują się wszystkie materiały potrzebne do przygotowania, przeprowadzenia oraz podsumowania lekcji z biznesu i zarządzania. Jedno logowanie zapewni Państwu dostęp do wszystkich materiałów i narzędzi oraz sprawdzonych pomysłów ekspertów.

WYPRÓBUJ PLATFORMĘ OPERON