Już można pobrać broszurę – przewodnik z okazowym fragmentem podręcznika do edukacji zdrowotnej dla szkół ponadpodstawowych. W naszym podręczniku uwzględniliśmy nowoczesne, interdyscyplinarne podejście oparte na rzetelnych źródłach naukowych. Natomiast z broszury dowiedzą się Państwo wszystkiego, co niezbędne, aby przygotować się do prowadzenia zajęć od września.

Z czego uczyć edukacji zdrowotnej od września?

Podręcznik do edukacji zdrowotnej autorstwa Katarzyny Myrcik, Beaty Jakubik i Renaty Szymańskiej jest przeznaczony do nauczania w szkołach ponadpodstawowych (po dwa tomy dla liceum i technikum oraz dwa dla branżowej szkoły I stopnia). Realizuje wszystkie tematy obowiązkowe przewidziane w podstawie programowej oraz większość tematów fakultatywnych.

Zgodnie z założeniami twórców podstawy programowej przedmiotu, autorki zadbały o elementy wspierające nauczycieli w kształtowaniu odpowiednich postaw:

  • poszanowanie dla godności i różnorodności człowieka,
  • altruizm,
  • prospołeczne postawy wobec zdrowia.
 
W podręczniku znajdą Państwo konkretne propozycje projektów edukacyjnych, których realizowanie przez uczniów jest obowiązkowym komponentem procesu dydaktycznego.
 

Poszczególne tematy w podręczniku zawierają charakterystyczne elementy:

  • na tej lekcji – podane na początku tematu cele lekcji wspierają większe zrozumienie i zaangażowanie ucznia;
  • definicja– pozwala na łatwiejsze zapamiętywanie i wykorzystanie wiedzy w praktyce;
  • zajrzyj do źródła – to elementy ważne dla przygotowania uczniów do działania w społeczeństwie, dzięki rozwojowi umiejętności podejmowania świadomych decyzji i budowania własnego zdania opartego na rzetelnych źródłach informacji oraz na wiarygodnych materiałach;
  • świadomy obywatel – uczniowie samodzielnie poszerzają wiedzę dzięki sprawdzonym i wartościowym materiałom publikowanym przez instytucje i organizacje;
  • twój punkt widzenia– rozwija umiejętności prowadzenia dyskusji z poszanowaniem poglądów rozmówcy;
  • twój ruch – to krok w stronę budowania sprawczości i realnego wpływu na otoczenie;
  • hasła na marginesach– ułatwiają uczniom nawigację po treści i wskazują to, co ważne do zapamiętania.

ZOBACZ FRAGMENT PODRĘCZNIKA

Broszura do edukacji zdrowotnej – co w środku?

  • kwestie organizacyjnezwiązane z nowym przedmiotem – m.in. cel, idea, siatka godzin, lista osób uprawnionych do nauczania, opis spotkania organizacyjnego i sposób rezygnacji z uczestniczenia w zajęciach;
  • metody nauczania polecane przez MEN i Instytut Badań Edukacyjnych;
  • elementy podręcznika, które realizują założenia podstawy programowej edukacji zdrowotnej;
  • lista tematów fakultatywnych, ze wskazaniem tych omówionych w podręczniku Operonu;
  • wskazówki, czym kierować się przy wyborze tematów fakultatywnych;
  • i najważniejsze – fragment podręcznika Operonu.
     


Cyfrowy podręcznik do edukacji zdrowotnej i materiały do niego 

Jeszcze przed 1 września na Platformie Operon dla nauczyciela zostanie udostępniona kompletna obudowa dydaktyczna do edukacji zdrowotnej. Będą mogli Państwo pobrać m.in. cyfrowe odwzorowania podręczników, prezentacje multimedialne na każdą lekcję, gotowe scenariusze oraz materiały metodyczne (plany wynikowe, plany dydaktyczne i programy nauczania). O wszystkich udostępnianych materiałach cyfrowych będziemy informować na bieżąco.