Edukacja zdalna
Edukacja zdalna – o czym warto wiedzieć?
O sposobie organizacji kształcenia na odległość decyduje dyrektor szkoły, który wraz z nauczycielami musi ustalić tygodniowy zakres materiału dla poszczególnych klas, pamiętając przy tym o:
- równomiernym obciążeniu ucznia zajęciami danego dnia;
- zróżnicowaniu zajęć;
- możliwościach psychofizycznych ucznia;
- określeniu formy kontaktu, również konsultacji nauczyciela z rodzicami i uczniami;
- zasadach bezpiecznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną.
Schemat lekcji zdalnej
Przedstawiamy Państwu schemat lekcji zdalnej i podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, wysyłając wiadomości do uczniów. Najłatwiej można to zrobić przesyłając go e-mailem lub wybranym komunikatorem. Innym sposobem może być również przygotowanie schematu lekcji dla uczniów na jednej kartce A4, zrobienie mu zdjęcia i wysłanie go uczniom lub ich rodzicom jako MMS-a albo jako załącznik do e-maila.
Zachęcamy do zapoznania się ze schematem lekcji zdalnej w wersji edytowalnej.
Pobierz przykładowy schemat lekcji zdalnej
Dla nauczycieli przygotowaliśmy plik, dzięki któremu będą mogli rozliczać tygodniową pracę zdalną. Powstał we współpracy z dyrektorami szkół.
Dodatkowe materiały do przygotowania lekcji online - rok szkolny 2020/2021
Przygotowaliśmy dla Państwa dodatkowe materiały, pomocne w przygotowaniu lekcji zdalnej. Treści zostały wyselekcjonowane i przypisane
do tematów lekcji i są sukcesywnie uzupełniane. Są to m.in. prezentacje, filmy oraz ciekawe strony internetowe.
Dodatkowo udostępniamy karty pracy do każdego przedmiotu na nadchodzące tygodnie. Zachęcamy do pobrania materiałów z interesującego Państwa przedmiotu oraz przekazanie wybranych materiałów uczniom.
Wybierz przedmiot |
NOWE MATERIAŁY SZKOŁA PONADPODSTAWOWA I PONADGIMNAZJALNA
|
|
|
| ||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
|
|
|
| ||||||||||
|
| ||||||||||||
| |||||||||||||
NOWE MATERIAŁY KLASA 1 i 2 SZKOŁA BRANŻOWA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NOWE MATERIAŁY SZKOŁA PODSTAWOWA I EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Dodatkowe wsparcie on-line
Wśród wielu wypowiedzi można znaleźć jedną uniwersalną myśl – ważne jest to, by być. Nauczyciele i rodzice zgodnie twierdzą, że platformy nie zastąpią ludzi. Są one tylko środkiem i jako narzędzia mogą pomóc, dlatego warto się uczyć ich obsługi. Jednak nic nie zastąpi zwyczajnej obecności – choćby zdalnej.
Wykorzystanie technologii to w obecnej sytuacji jedna z form pozwalających na zniwelowanie strat w nauczaniu spowodowanych koniecznością zamknięcia szkół. Zachęcamy do korzystania z poniższych platform.
| | |