Autorzy: Urszula Białka, Jerzy Chrabąszcz
Numer dopuszczenia MEN ‒ 901/1/2017
zajrzyj do podręcznika pobierz program nauczania plan wynikowy i plan dydaktyczny zamów podręcznik
Autorzy: Urszula Białka, Jerzy Chrabąszcz
Numer dopuszczenia MEN ‒ 901/1/2017
zajrzyj do podręcznika pobierz program nauczania plan wynikowy i plan dydaktyczny zamów podręcznik
Uczniowie czwartej klasy nierzadko samodzielnie docierają do szkoły. Ważne, by znali zasady bezpieczeństwa, potrafili właściwie reagować na niebezpieczne sytuacje i przewidywać je, a w razie potrzeby – udzielić pierwszej pomocy. Założeniem podręcznika jest przekazanie uczniowi tej niezbędnej wiedzy i umiejętności. Dodatkowo materiał zawarty w podręczniku pozwala przygotować ucznia do uzyskania karty rowerowej oraz – dla chętnych – prawa jazdy AM. Konstrukcja podręcznika pozwala na dostosowanie jego realizacji do warunków i możliwości oferowanych przez szkoły, oraz predyspozycji i poziomu zaawansowania uczniów.
mgr inż. Jerzy Chrabąszcz
Od 1988 r. nauczyciel zajęć technicznych i komputerowych w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Brzesku. Tu pracował także w Zespole Szkół Ekonomicznych, Zespole Szkół Mechaniczno-Elektrycznych, a także w Małopolskiej Szkole Wyższej jako wykładowca dydaktyki zajęć technicznych, BHP z ergonomią oraz informatyki. Ukończył studia z zakresu edukacji techniczno-informatycznej na Akademii Pedagogicznej w Krakowie oraz studia z zakresu zarządzania BHP i ochrony środowiska w Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej w Tarnowie. Współpracuje z KPP w Brzesku w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Pomaga w organizacji powiatowych eliminacji Ogólnopolskiego Turnieju BRD oraz innych przedsięwzięć związanych z bezpieczeństwem dzieci w ruchu drogowym.
Interesuje go turystyka, sporty motorowe, a szczególnie speedway i motocross.
Urszula Białka
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Pedagogiczny) ‒ wychowanie techniczne oraz Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, wydział metalurgii i inżynierii materiałowej. Od 1990 r. nauczyciel techniki i informatyki w szkole podstawowej, od 1999 r. nauczyciel w gimnazjum, a od 2007 r. dyrektor szkoły podstawowej. Ekspert ministerialny, członek komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o stopień awansu zawodowego. Jako dyrektor szkoły podstawowej jest inicjatorem wielu działań, które mają na celu szeroko pojmowaną integrację dzieci niepełnosprawnych, zarówno w szkole, jak i poza nią. Pozwalają one dzieciom, by czuły się bezpieczne i potrzebne w szkole, dają możliwość samorealizacji i odnoszenia sukcesów. Propaguje wśród uczniów docenianie wartości własnej pracy, rozbudza ich ciekawość poznawczą świata oraz motywację do twórczej aktywności.
Do swojej pracy pozyskuje wiele osób, również władze oraz osoby publiczne (np. wizyta Pierwszej Damy podczas Maratonu czytania).
Uwielbia pracę z dziećmi. Z młodzieżą gimnazjalną oraz z Młodzieżową Radą Gminy, której była opiekunką, realizowała szereg projektów i przedsięwzięć w środowisku lokalnym. Za działania dydaktyczne otrzymała m.in. nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.
Autor: Urszula Białka
Numer dopuszczenia MEN ‒ 901/2/2017
Podręcznik w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla wszystkich uczniów pozwala odnaleźć się w otaczającym świecie techniki i szeroko rozumianej kultury technicznej. Odwołując się do ich doświadczenia, wiedzy oraz sytuacji z życia codziennego, stawia zadania oraz pobudza do działania i inwencji twórczej w celu wykonania oryginalnego i pomysłowego dzieła. Podczas realizacji zadań uczeń ma możliwość określenia swoich predyspozycji, słabych i mocnych stron, co niewątpliwie sprzyja podjęciu decyzji o dalszej drodze kształcenia, a co za tym idzie – wyborze zawodu.
Urszula Białka, autorka podręcznika
zajrzyj do podręcznika pobierz program nauczania zamów podręcznik
Obudowa dydaktyczna podręcznika zawiera m.in. plan wynikowy i plan dydaktyczny zobacz zestaw
Zajęcia techniczne doskonale pobudzają kreatywność uczniów, uczą realizowania projektów w grupie, planowanie prac, a także rozwijają umiejętności manualne. Podręcznik w przystępny sposób przybliża zagadnienia nawiązujące do środowiska technicznego uczniów, odwołuje się do przykładów z najbliższego otoczenia. W publikacji znajdują się propozycje realizacji materiału metodą projektu. Sprzyja to kształtowaniu u uczniów umiejętności realizacji zaplanowanego zadania z uwzględnieniem etapów jego tworzenia: analizy potrzeb, wymagań, powstania pomysłu, planowania, doboru materiałów i procesu technologicznego oraz narzędzi, wykonania, eksploatacji – pokazu, a na zakończenie oceny spełnienia oczekiwań. Autorzy uwzględnili możliwość wykonania projektu indywidualnie, jak i grupowo.
Urszula Białka
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Pedagogiczny) ‒ wychowanie techniczne oraz Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, wydział metalurgii i inżynierii materiałowej. Od 1990 r. nauczyciel techniki i informatyki w szkole podstawowej, od 1999 r. nauczyciel w gimnazjum, a od 2007 r. dyrektor szkoły podstawowej. Ekspert ministerialny, członek komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o stopień awansu zawodowego. Jako dyrektor szkoły podstawowej jest inicjatorem wielu działań, które mają na celu szeroko pojmowaną integrację dzieci niepełnosprawnych, zarówno w szkole, jak i poza nią. Pozwalają one dzieciom, by czuły się bezpieczne i potrzebne w szkole, dają możliwość samorealizacji i odnoszenia sukcesów. Propaguje wśród uczniów docenianie wartości własnej pracy, rozbudza ich ciekawość poznawczą świata oraz motywację do twórczej aktywności.
Do swojej pracy pozyskuje wiele osób, również władze oraz osoby publiczne (np. wizyta Pierwszej Damy podczas Maratonu czytania).
Uwielbia pracę z dziećmi. Z młodzieżą gimnazjalną oraz z Młodzieżową Radą Gminy, której była opiekunką, realizowała szereg projektów i przedsięwzięć w środowisku lokalnym. Za działania dydaktyczne otrzymała m.in. nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.
Autor: Urszula Białka
Numer dopuszczenia MEN ‒ 901/3/2018
Podręcznik do techniki w sposób przystępny dla wszystkich uczniów, przybliża zagadnienia związane z funkcjonowaniem ucznia w środowisku technicznym, które dynamicznie się rozwija. Przygotowuje ucznia do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w cywilizacji technicznej, wykorzystywaniu zdobyczy i osiągnięć w sposób właściwy i bezpieczny z poszanowaniem środowiska naturalnego.
Dzięki tym publikacjom uczniowie mogą rozwijać własne zainteresowania i zajmować się swoim hobby również w szkole. Atutem zeszytów tematycznych są szczegółowe opisy i wskazówki, bardzo pomocne przy realizacji poszczególnych zadań. Publikacje zawierają wiele ciekawych i praktycznych ćwiczeń. Część z nich oznaczono gwiazdką – są to projekty, które uczeń może wykonać w następnym roku kształcenia, jeżeli zdecyduje się na kontynuowanie zajęć elektrotechnicznych. |
zamówienia dotacyjne formularz zamówienia - Klasa IV formularz zamówienia - Klasa VII
Głównym celem projektu jest wdrożenie narzędzi optymalizujących procesy projektowe. Wartość projektu 60 331, w tym wkład Funduszy Europejskich 29 430.
Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami