Edukacja dla bezpieczeństwa

Liceum i technikum

Podręcznik zgodny z najnowszymi zmianami w podstawie programowej z 2022 roku

W 2022 roku zmieniła się podstawa programowa przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa. Największą modyfikacją jest usunięcie z wymagań ogólnych edukacji zdrowotnej i wprowadzenie edukacji obronnej. W ramach zajęć uczniowie ­– poza wiedzą i umiejętnościami dotyczącymi m.in. bezpieczeństwa państwa, udzielania pierwszej pomocy czy reagowania w sytuacji zagrożeń – powinni także nauczyć się składania i rozkładania broni oraz uczestniczyć w zajęciach ze strzelectwa.

Podręcznik zawiera wszystkie najnowsze treści. Autorzy wzbogacili podręcznik zdjęciami instruktażowymi, m.in. prezentującymi zakładanie stazy taktycznej czy opaski improwizowanej. 

Uzupełnieniem treści podręcznikowych są gotowe prezentacje multimedialne do poprowadzenia całej lekcji. Można je wyświetlać uczniom na zajęciach bezpośrednio z Multiteki.

Podręczniki

Podręcznik Zakres podstawowy, zgodny z podstawą programową z 2022 r.

Barbara Boniek, Andrzej Kruczyński

Numer dopuszczenia MEiN - 1185/2023

Karty pracy ucznia. Zakres podstawowy

Podręcznik Zakres podstawowy, zgodny z podstawą programową z 2018 r.

Barbara Boniek, Andrzej Kruczyński

Numer dopuszczenia MEN - 1007/2019

Karty pracy ucznia. Zakres podstawowy

Barbara Boniek

Uzupełnij klasyczne treści podręcznikowe gotowymi prezentacjami multimedialnymi

Wszystkie podręczniki znajdują się w jednym miejscu. Do tematów lekcji przygotowano propozycje scenariuszy, filmów, plansz, schematów i zadań – to gotowe materiały, z którymi nauczyciel poprowadzi zajęcia dostosowane do potrzeb współczesnego ucznia. Prezentacje multimedialne i scenariusze do poprowadzenia całej lekcji znajdziesz w Multitece.

Podręczniki

  • Wstępy i podsumowania lekcji porządkują wiedzę i ułatwiają uczniowi przygotowanie do sprawdzianów ‒ uczeń wie, co jest od niego wymagane.
  • Oprawa graficzna podręcznika ułatwia naukę oraz analizę właściwego postępowania w sytuacjach zagrożeń.
  • Wyróżnienie najważniejszych numerów telefonów, adresów instytucji i organizacji wspiera zapamiętywanie kluczowych, praktycznych informacji, uczeń wie, co jest od niego wymagane.

Karty pracy

Karty pracy to starannie zaprojektowane materiały dydaktyczne, które stanowią doskonałe uzupełnienie podręcznika. Perforowana forma publikacji umożliwia oderwanie wybranej karty z zadaniami, wykonanie ich i sprawdzenie rozwiązań przez nauczyciela. 

Główne zalety kart pracy:

  • Modułowa budowa: każda karta pracy może być oddzielnie wykorzystana, co ułatwia organizację lekcji i ocenianie.
  • Interesujące treści: zadania pobudzają kreatywne myślenie oraz zachęcają uczniów do aktywnego uczestnictwa w procesie edukacyjnym.

Rozwijaj warsztat pracy i zdobywaj kluczowe kompetencje

Ucz się z najlepszymi nauczycielami – weź udział w bezpłatnych kursach oraz webinarach

Programy Mobilnej szkoły to wiedza i praktyczne wskazówki, które wspierają nauczycieli w budowaniu kompetencji emocjonalno-społecznych, umiejętności zwinnego zarządzania swoim czasem, klasą i szkołą oraz kompetencji, dzięki którym z łatwością i przyjemnością przeprowadzą każdą lekcję. Prowadzący dzielą się swoim warsztatem pracy oraz pomysłami i gotowymi rozwiązaniami do zastosowania na lekcjach.

Autorzy podręcznika:

Barbara Boniek

Wykładowca w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. Pomysłodawca i realizatorka ogólnopolskich konkursów „Ratujemy życie” oraz „Działam bezpiecznie”. Organizatorka cyklicznej Ogólnopolskiej Konferencji „Edukacja dla bezpieczeństwa a nauczanie pierwszej pomocy” skierowanej do nauczycieli i środowiska medycznego (WSG). Autorka innowacji pedagogicznych „Klasa Ratownicza w gimnazjum” oraz „Żyję zdrowo i bezpiecznie. Mały ratownik”. Koordynator międzynarodowego programu „Serce na start”. Autorka publikacji naukowych, materiałów dydaktycznych oraz współautorka podręcznika Edukacja dla bezpieczeństwa dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Andrzej Kruczyński

Były oficer GROM, uczestnik działań specjalnych i misji zagranicznych. Ukończył studia politologiczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa narodowego na Akademii Obrony Narodowej. Współpracował z czołowymi służbami i formacjami zagranicznymi. Od kilkunastu lat pracuje jako trener, kierownik szkoleń, konsultant, instruktor. W latach 2009‒2014 Szef Bezpieczeństwa Stadionu Narodowego w Warszawie, gdzie pełnił funkcję kierownika ds. bezpieczeństwa na imprezach masowych, w tym na wszystkich spotkaniach piłkarskich w ramach EURO 2012 rozgrywanych w Warszawie. Ekspert i komentator w programach telewizyjnych oraz radiowych. Współautor książki Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki oraz podręcznika dla szkół ponadgimnazjalnych Edukacja dla bezpieczeństwa.

Strefa nauczyciela

Strefa nauczyciela
Przejdź

Strefa dyrektora

Strefa dyrektora
Przejdź
Spektrum
Spektrum
Fundusze Europejskie
RP
Fundusze Europejskie
UE

Głównym celem projektu jest wdrożenie narzędzi optymalizujących procesy projektowe. Wartość projektu 60 331, w tym wkład Funduszy Europejskich 29 430.

© 2024 Wydawnictwo Pedagogiczne Operon
skontaktuj się

Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas
58 679 00 00

Napisz do nas
info[at]operon.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies.
Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies.