Nowości Operon

Reforma 2017 - Seria 1

Technika   

 

Technika

Technika 

Obudowa dydaktyczna
do każdego tomu

podręczniki   
dla szkoły podstawowej

 

zeszyty ćwiczeń:

Majsterkowanie
Zajęcia elektrotechniczne
Zajęcia krawieckie
Zajęcia papieroplastyczne

 

 

                      

Poznaj nasze podręczniki

Przemyślana formuła

Uczniowie czwartej klasy nierzadko samodzielnie docierają do szkoły. Ważne, by znali zasady bezpieczeństwa, potrafili właściwie reagować na niebezpieczne sytuacje i przewidywać je, a w razie potrzeby – udzielić pierwszej pomocy. Założeniem podręcznika jest przekazanie uczniowi tej niezbędnej wiedzy i umiejętności. Dodatkowo materiał zawarty w podręczniku pozwala przygotować ucznia do uzyskania karty rowerowej oraz – dla chętnych – prawa jazdy AM. Konstrukcja podręcznika pozwala na dostosowanie jego realizacji do warunków i możliwości oferowanych przez szkoły, oraz predyspozycji i poziomu zaawansowania uczniów.

  • Praktyczne przykłady to przystępny i atrakcyjny sposób prezentowania zagadnień związanych z uczestnictwem w ruchu drogowym.
  • Odpowiednia konstrukcja treści wspiera kształtowanie u uczniów odpowiednich postaw społecznych i etycznych a także bezpiecznego zachowania na drodze.
  • Inspirująca tematyka projektów do zrealizowania zachęca uczniów do poszukiwania, porządkowania i wykorzystania w praktyce informacji z różnych źródeł, pobudza wyobraźnię i myślenie przyczynowo-skutkowe.
  • Wyeksponowane ważne treści w podręczniku w łatwy sposób wprowadzają ucznia w zagadnienia związane z szeroko rozumianą cywilizacją techniczną, ułatwiają przyswojenie wiadomości.

Technika 4-6. Część techniczna 1

 

Autorzy: Urszula Białka

Numer dopuszczenia MEN ‒ podręcznik w trakcie zatwierdzania

Podręcznik w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla wszystkich uczniów pozwala odnaleźć się w otaczającym świecie techniki i szeroko rozumianej kultury technicznej. Odwołując się do ich doświadczenia, wiedzy oraz sytuacji z życia codziennego, stawia zadania oraz pobudza do działania i inwencji twórczej w celu wykonania oryginalnego i pomysłowego dzieła. Podczas realizacji zadań uczeń ma możliwość określenia swoich predyspozycji, słabych i mocnych stron, co niewątpliwie sprzyja podjęciu decyzji o dalszej drodze kształcenia, a co za tym idzie – wyborze zawodu.
Urszula Białka, autorka podręcznika

zajrzyj do podręcznika    pobierz program nauczania      zamów podręcznik

Obudowa dydaktyczna podręcznika zawiera m.in. plan wynikowy i plan dydaktyczny   zobacz zestaw

Starannie zaplanowany układ treści

Zajęcia techniczne doskonale pobudzają kreatywność uczniów, uczą realizowania projektów w grupie, planowanie prac, a także rozwijają umiejętności manualne. Podręcznik w  przystępny sposób przybliża zagadnienia nawiązujące do środowiska technicznego uczniów, odwołuje się do przykładów z najbliższego otoczenia. W publikacji znajdują się propozycje realizacji materiału metodą projektu. Sprzyja to kształtowaniu u uczniów umiejętności realizacji zaplanowanego zadania z uwzględnieniem etapów jego tworzenia: analizy potrzeb, wymagań, powstania pomysłu, planowania, doboru materiałów i procesu technologicznego oraz narzędzi, wykonania, eksploatacji – pokazu, a na zakończenie oceny spełnienia oczekiwań. Autorzy uwzględnili możliwość wykonania projektu indywidualnie, jak i grupowo.

  • Zróżnicowane projekty do realizacji wspierają rozwój techniczny ucznia, kształtują umiejętność samodzielnego myślenia przyczynowo-skutkowego, kreatywności i działalności wytwórczej.
  • Odwołania do życia codziennego przygotowują ucznia do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w cywilizacji technicznej, z poszanowaniem środowiska naturalnego.     
  • Dokładnie zaplanowana narracja w podręczniku – przyjazny sposób, by poznać nowoczesne technologie, materiały i urządzenia oraz nauczyć się bezpiecznie z nich korzystać.
  • Wyeksponowane ważne treści w podręczniku w łatwy sposób wprowadzają ucznia w zagadnienia związane z szeroko rozumianą cywilizacją techniczną, ułatwiają przyswojenie wiadomości.

 

Sprawdzony zespół autorski

mgr inż. Jerzy Chrabąszcz

Od 1988 r. nauczyciel zajęć technicznych i komputerowych w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Brzesku. Tu pracował także w Zespole Szkół Ekonomicznych, Zespole Szkół Mechaniczno-Elektrycznych, a także w Małopolskiej Szkole Wyższej jako wykładowca dydaktyki zajęć technicznych, BHP z ergonomią oraz informatyki. Ukończył studia z zakresu edukacji techniczno-informatycznej na Akademii Pedagogicznej w Krakowie oraz studia z zakresu zarządzania BHP i ochrony środowiska w Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej w Tarnowie. Współpracuje z KPP w Brzesku w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Pomaga w organizacji powiatowych eliminacji Ogólnopolskiego Turnieju BRD oraz innych przedsięwzięć związanych z bezpieczeństwem dzieci w ruchu drogowym.

Interesuje go turystyka, sporty motorowe, a szczególnie speedway i motocross.

Urszula Białka

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Pedagogiczny) ‒ wychowanie techniczne oraz Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, wydział metalurgii i inżynierii materiałowej. Od 1990 r. nauczyciel techniki i informatyki w szkole podstawowej, od 1999 r. nauczyciel w gimnazjum, a od 2007 r. dyrektor szkoły podstawowej. Ekspert ministerialny, członek komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o stopień awansu zawodowego. Jako dyrektor szkoły podstawowej jest inicjatorem wielu działań, które mają na celu szeroko pojmowaną integrację dzieci niepełnosprawnych, zarówno w szkole, jak i poza nią. Pozwalają one dzieciom, by czuły się bezpieczne i potrzebne w szkole, dają możliwość samorealizacji i odnoszenia sukcesów. Propaguje wśród uczniów docenianie wartości własnej pracy, rozbudza ich ciekawość poznawczą świata oraz motywację do twórczej aktywności.

Do swojej pracy pozyskuje wiele osób, również władze oraz osoby publiczne (np. wizyta Pierwszej Damy podczas Maratonu czytania).

Uwielbia pracę z dziećmi. Z młodzieżą gimnazjalną oraz z Młodzieżową Radą Gminy, której była opiekunką, realizowała szereg projektów i przedsięwzięć w środowisku lokalnym. Za działania dydaktyczne otrzymała m.in. nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.

Aby zamówić podręczniki i materiały dotowane dla szkoły podstawowej, należy przejść do serwisu  zamowienia.operon.pl lub pobrać formularze zamówień.

zamówienia dotacyjne   formularz zamówienia - Klasa IV   formularz zamówienia - Klasa VII

Sklep i kontakt

© 2017 Wydawnictwo Pedagogiczne Operon
skontaktuj się

Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas
58 679 00 00

Napisz do nas
info[at]operon.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies.
Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies.