W jaki sposób u siebie i uczniów rozwijać myślenie? I dlaczego ta kompetencja jest ważna zwłaszcza teraz, w XXI wieku? Myślenie jest dla nas czymś tak oczywistym, że nie zastanawiamy się, czy na pewno potrafimy to robić. A przecież nasi uczniowie nie zawsze dobrze sobie radzą z myśleniem przyczynowo-skutkowym, nie potrafią analizować. Jak im w tym pomóc? Zapraszamy Was na wyjątkowy, premierowy kurs internetowy autorstwa Macieja Winiarka. Podczas szkolenia poznacie proste narzędzia, które rozwijają myślenie i wszystkie kluczowe kompetencje.

Kurs składa się z trzech modułów udostępnianych co 2 tygodnie. Po każdym module istnieje możliwość sprawdzenia swojej wiedzy poprzez rozwiązanie minitestu. Szkolenie kończy się egzaminem oraz uzyskaniem certyfikatu. Zapraszamy!
 

Myślenie – kompetencja nr 1 XXI wieku. Czym są narzędzia TOC?

Autor: Maciej Winiarek

Podczas kursu dowiecie się, co to jest myślenie krytyczne, dlaczego jest ono teraz tak bardzo potrzebne, z jakich postaw się składa i jak je stosować każdego dnia, również podczas zajęć szkolnych. Celem szkolenia jest zrozumienie pojęcia „myślenie krytyczne” oraz nauczenie się jego świadomego stosowania w życiu zawodowym i osobistym. Autor kursu, Maciej Winiarek, trener myślenia krytycznego i TOC (teoria ograniczeń), zaprezentuje narzędzia, które pomagają myśleć: chmurę, logiczną gałąź oraz drzewko ambitnego celu. Dowiecie się, w jaki sposób je stosować podczas realizacji podstawy programowej na wszystkich poziomach nauczania, na każdym przedmiocie, a także przy podejmowaniu zadań wychowawczych.

ZAPISZ SIĘ

 
Wszystkich nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej zapraszamy również na II edycję kursu dotyczącego wdrażania i realizowania nowej podstawy programowej na tym etapie kształcenia.
 

Wiem, umiem, działam. Jak tego nauczyć?

Autor: Sabina Furgoł

Podczas szkolenia dowiecie się, jakie nowości zawiera podstawa programowa w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Pomożemy Wam zaplanować proces jej realizacji. Z obserwacji nauczycieli wynika, że dzisiejsi pierwszoklasiści różnią się od tych sprzed kilku lat – są mniej skupieni i mniej sprawni manualnie, ale z łatwością posługują się tabletem czy smartfonem. Niezwykle istotne jest więc takie zaplanowanie procesu dydaktycznego, by wykorzystać ich wszystkie mocne strony. Wyzwaniem może być zmotywowanie przebodźcowanego dziecka do wykonania zadań, które mogą mu się wydać nużące i mało atrakcyjne. Ideą kursu jest doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie planowania procesu dydaktycznego ‒ takiego, który uwzględnia nową podstawę programową i angażuje samego ucznia w proces uczenia się.

ZAPISZ SIĘ
 

Wszystkie aktualne informacje na temat organizowanych przez nas kursów oraz mnóstwo inspiracji znajdą Państwo także na naszym facebookowym profilu: https://www.facebook.com/NauczycielPelenMocy/

Do zobaczenia na kursie!