Europejska Agencja ds. Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej w jednym ze swoich raportów bardzo mocno podkreśla, że: „nauczyciele potrzebują wsparcia od i możliwości współpracy z różnymi współpra­cownikami w szkole, jak również z fachowcami poza szkołą”. 

Jakiś czas temu rozmawiałam z mamą chłopca z afazją ruchową, która długo zastanawiała się nad tym, czy wysłać go do szkoły integracyjnej, do której będzie musiał dojeżdżać, czy do szkoły masowej, którą widzą z okna mieszkania. Chłopiec poszedł do szkoły obok domu, jest już w drugiej klasie, ma kolegów, z którymi spotyka się po lekcjach, jest zadowolony, dobrze radzi sobie w szkole, a i mama jest spokojna.

Edukacja włączająca budzi w nauczycielach wiele obaw, ponieważ boimy się zmian. Ale uważam, że budzi także kreatywność, bo jeśli staniemy przed takim wyzwaniem, będziemy się zastanawiać, jak poprowadzić proces edukacyjny, aby wszyscy z niego skorzystali.
Oczywiście trudno będzie nam podjąć się temu w pojedynkę.

Europejska Agencja ds. Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej w jednym ze swoich raportów bardzo mocno podkreśla, że: „nauczyciele potrzebują wsparcia od i możliwości współpracy z różnymi współpra­cownikami w szkole, jak również z fachowcami poza szkołą” (Agencja Europejska, 2005, s. 6). Wdrożenie edu­kacji włączającej jest również procesem, który należy wprowadzać, konsekwentnie realizując kolejne etapy.  W ich realizacji pomaga Wydawnictwo Operon wspierając nauczycieli i szkoły, na przykład poprzez zapewnienie opieki doradcy ds. wdrażania edukacji włączającej oraz wprowadzenie autorskiego programu. ZOBACZ jak wprowadzić edukację włączającą w III etapach.

A już 7 czerwca zapraszamy do Wrocławia na spotkanie i warsztaty z Liderką Pauliną Kinastowską. Spotkanie odbędzie się w ramach Konferencji „Pozwólmy dzieciom pięknie mówić” organizowanej przez Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu. Więcej informacji i zapisy TUTAJ