Uczniowie uznali, że nauka tabliczki mnożenia może być kolorowa, ciekawa, inna niż zwykle, a sama tabliczka mnożenia – nie tak trudna, jak wcześniej myśleli.

 

Klub Ortograffiti w Szkole Podstawowej nr 83 w Łodzi. Animator: Karolina Kurczyk-Wolnicka
 

Projekt Tabliczka Mnożenia Kreatywnie
 

Projekt wykonali uczniowie klasy V podczas pozalekcyjnych zajęć Klubu Ortograffiti z matematyki. Polegał on na stworzeniu pracy plastycznej w ramach propagowania skutecznych metod uczenia się tabliczki mnożenia. Prace plastyczne ukazują wybrane przez uczniów działania z tabliczki mnożenia w zakresie do 100 jako przystępne, kolorowe, ciekawe, inne niż zwykle.

Oprócz walorów edukacyjnych, projekt przyniósł również inne korzyści - wpłynął na większe zaangażowanie uczestników. Uczniowie wymieniali się swoimi pomysłami, pomagali sobie w ich realizacji, wzmacniali swoje relacje rówieśnicze, integrowali się ze sobą. Po szkole rozeszła się fama, że na zajęciach Klubu Ortograffiti z matematyki dzieje się coś nietypowego.

Ostatnim etapem wdrożenia projektu była wystawa prac uczniowskich, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem uczniów całej szkoły. Zatrzymują się przy tych pracach, komentują je, uśmiechają się do siebie, rozmawiają o nich, dziwią się, jak z piątki można zrobić węża, dlaczego piorun jest czwórką, a dwójka to łabędź. Nadrzędnym jednak efektem jest umiejętność posługiwania się tą nieszczęsną tabliczką mnożenia przez samych uczestników zajęć.

Relacje z innych projektów można zobaczyć tutaj.

Kto chciałby poprowadzić Ortograffiti z matematyki dla uczniów klas IV-VI tutaj znajdzie niezbędne materiały. A dla uczniów klas VII-VIII - tutaj.