Pokonywanie trudności to nie tylko dodatkowe ćwiczenia, to też tworzenie, radość ze wspólnej zabawy, dzielenie się z innymi. Zobaczcie wszyscy, jak wiele potrafimy! Tak wołają, bez słów, klubowicze Ortograffiti. Zamiast głosu, używają kreatywności i zaangażowania, no i zwyczajnie się cieszą. Poznajcie maniaków ortograficznego grania z Hrubieszowa i Wojnowa.

 

Klub Ortograffiti w Szkole Podstawowej nr 1 im. Bolesława Prusa w Hrubieszowie. Animator: Marta Kuczyńska

Projekt Dywanik ortograficzny

Mania ortograficznego grania zapanowała na dobre w naszym Klubie. Klubowicze wraz z uczniami klasy III konstruowali grę Dywanik ortograficzny. Każde dziecko wykonało swoje pole gry zawierające zagadkę ortograficzną wraz z rysunkiem. Następnie kartki ułożono na podłodze w ponumerowanej kolejności. Liczba pól wyrzucona na kostce wskazywała numer zagadki. Kiedy pole się powtórzyło, dzieci mnożyły, dodawały i odejmowały tak, by za każdym razem trafiła się inna zagadka. Super zabawa! A przy okazji niepowtarzalna lekcja, utrwalająca zasady ortograficzne...Polecamy!

 

Klub Ortograffiti w Szkole Podstawowej im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie. Animatorki: Małgorzata Jasiewicz-Jakubowska, Violetta Kwinta

Projekt Gwiazdozbiór wyrazów

Członkowie zacnego Klubu Bratka na co dzień wykonują zadania z Bratkiem, rozwijając swoje zainteresowania i wspierając mocne strony. Lubią grać w gry planszowe i je tworzyć. Gra dydaktyczna Gwiazdozbiór wyrazów okazała się świetną przygodą edukacyjną dla uczniów klasy IIIa. Rozwija słuch fonematyczny, doskonali umiejętność głoskowania, identyfikowania samogłosek i spółgłosek, a także dzielenia wyrazów na sylaby. Zaczęło się od przygotowania planszy i kart w dwóch kolorach: zielonym i niebieskim. Grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci sześć oczek. Stawia pionek na polu z napisem START. Uczestnicy rzucają kolejno kostką i przesuwają się o tyle pól, ile oczek wskaże kostka. Kiedy uczestnik stanie na zielonym polu, musi wziąć kartę z puli zielonych kart i odpowiedzieć na pytanie. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymuje 1 punkt. Podobnie gdy uczestnik stanie na niebieskim polu, odpowiada na pytania z niebieskiej karty. Po poprawnym wykonaniu zadania grający odkłada karty do puli kart. Jeżeli odpowiedź jest błędna, traci punkt i kolejkę. Grę wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do METY. Kolejne dwie gry to: Zgadnij „u” czy „ó”? oraz Zgadnij „rz” czy „ż”? Uczestnik losuje z woreczka literę i stara się ją ułożyć na planszy tak, aby powstał wyraz napisany poprawnie pod względem ortograficznym. Za każdy poprawnie napisany wyraz gracz otrzymuje 1 punkt. Jeżeli wyraz zapisany jest błędnie, gracz traci punkt i kolejkę. To super zabawa podczas długich przerw!