Finiszujemy – praktycznie wszystkie nasze podręczniki do reformy uzyskały numery dopuszczeń MEN! Lada moment publikacje trafią do szkół. Prace autorskie, edytorskie i graficzne dobiegły końca, a opinie recenzentów potwierdzają to, że przygotowaliśmy dla Was i Waszych uczniów naprawdę dobre narzędzia pracy.

 

 

W ostatnich dniach numery zatwierdzenia MEN otrzymały publikacje:

  • Informatyka 4. Podręcznik dla szkoły podstawowej autorstwa Jarosława Duliana
    numer dopuszczenia: 912/1/2017

„Ogromną zaletą tego podręcznika jest jego konstrukcja dzielenia treści na rozdziały, które nie są związane z kolejnymi typami programów omawianych w podręczniku. Punktem wyjścia jest problem. Pogrupowanie tych problemów dało autorowi książki jej podział na rozdziały. Właśnie w tej książce widać służebność narzędzi technologii informacyjnej, które tylko służą rozwiązaniu problemu. Taka konstrukcja podręcznika pobudza do myślenia i poszukiwania sposobów rozwiązań przedstawionych uczniom zadań”.

mgr inż. Anna Koludo, opinia merytoryczno-dydaktyczna

 

  • Technika 4. Podręcznik dla szkoły podstawowej autorstwa Katarzyny Orzeł i Barbary Turskiej-Paprzyckiej
    numer dopuszczenia: 917/1/2017
    "Podręcznik dobrze się czyta. Został napisany z dużym wyczuciem dydaktycznym. Autorkom gratuluję znakomitego ujęcia tematu.” 

 

mgr inż. Henryk Krystkowiak, opinia merytoryczno-dydaktyczna

 

  • Informatyka 7. Podręcznik dla szkoły podstawowej autorstwa Wojciecha Hermanowskiego
    numer dopuszczenia: 912/4/2017

„Autor bardzo wnikliwie przeprowadza analizę różnych problemów informatycznych. Znakomity podręcznik dla uzdolnionych. Pobudza do logicznego myślenia. Niezależnie od poruszanej problematyki autor pokazuje ideę algorytmicznego myślenia na różnych przykładach, niekoniecznie tylko w rozdziale temu poświęconym”.

mgr inż. Anna Koludo, opinia merytoryczno-dydaktyczna

 

„Tekst dostosowany do uczniów nieinteresujących się informatyką i naukami ścisłymi”.

dr Leszek Rudak, opinia merytoryczno-dydaktyczna

 

  • Biologia 7. Podręcznik dla szkoły podstawowej autorstwa Ewy Wierbiłowicz, Zyty Sendeckiej, Jolanty Loritz-Dobrowolskiej
    numer dopuszczenia: 913/3/2017

„Treści podzielono na jednostki dydaktyczne zgodne z ramowym planem nauczania. Struktura przejrzysta, problemowa. Zastosowano właściwe metody przekazu wiadomości. Wprowadzono metody badawcze: obserwacje i doświadczenia oraz metodę ewaluacji ‒ samokontrolę”.

prof. zw. dr hab. Danuta Cichy, opinia merytoryczno-dydaktyczna

 

  • Muzyka 7. Podręcznik dla szkoły podstawowej autorstwa Justyny Górskiej-Guzik
    numer dopuszczenia: 902/4/2017

„Pedagogizacja materiału nauczania umożliwia integrację form aktywności muzycznej w ramach lekcji, stwarza warunki do dobrego kształcenia muzycznego dzieci, ułatwia uczenie nauczycielowi i nauczenie się uczniom. (…) Podręcznik stwarza dobre warunki uczniom do samodzielnego doskonalenia wiedzy muzycznej, poznawania podstawowych form praktyki muzycznej w różnych epokach stylistycznych”.

mgr Stefan Olbert, opinia merytoryczno-dydaktyczna

 

Stan zatwierdzeń naszych podręczników mogą Państwo śledzić na stronie MEN pod adresem:
https://podreczniki.men.gov.pl/wnioski_dopuszczenie.php?pp=2017.

Najświeższe informacje uzyskają Państwo również bezpośrednio na naszej stronie internetowej TUTAJ oraz kontaktując się telefonicznie lub mailowo z Osobistym Konsultantem.