Jak spokojnie, ale efektywnie wprowadzać nowe umiejętności i formy zadań testowych w ostatniej klasie edukacji wczesnoszkolnej? Co zrobić, aby na starcie nie zniechęcić uczniów do nauki? W jaki sposób połączyć budowanie relacji z nauką? Przede wszystkim nie można dziecka zanudzić i przytłoczyć. Dlatego warto pracować w zgodzie z założeniami treningu uważności – zwolnić, aby przyspieszyć – i już od teraz rozpocząć stopniowe oswajanie trzecioklasistów z nowymi sprawnościami, w tym z rozwiązywaniem testów. Atrakcyjne dla uczniów materiały znajdą Państwo w publikacji „Testy 3-klasity. Ćwiczenia i odpowiedzi”.

 

Dzieci mają wrodzoną potrzebę zdobywania wiedzy i umiejętności. Sprawia im to radość i satysfakcję. Od najmłodszych lat uczą się, bawiąc. Pierwsze lata edukacji w szkole i przejścia z etapu edukacji wczesnoszkolnej do klasy czwartej mogą okazać się dla nich dużym wyzwaniem. Jak odpowiedzieć na ich potrzeby i uwzględnić indywidualne tempo rozwoju? Warto dobrać właściwe materiały i zapewnić odpowiednią ilość czasu na zdobywanie nowych kompetencji dla każdego ucznia.

baner testy trzecioklsisty

Niech trzecioklasista rozwija skrzydła w swoim tempie

Pracę z książką „Testy 3-cioklasisty. Ćwiczenia i odpowiedzi” warto rozpocząć już w pierwszym semestrze – nie po to, by sprawdzać umiejętności, bo niektóre z nich uczniowie będą dopiero nabywać – ale aby stopniowo oswajać uczniów z zupełnie nową formą zadań. Ułatwią im to odpowiednio dobrane, ciekawe dla uczniów i sprawdzone przez nauczycieli materiały ćwiczeniowe.

Zapas czasu pozwoli uwzględnić różne tempo rozwoju uczniów, dostosować się do ich potrzeb i da szansę rozwinąć im skrzydła. Stopniowe rozwijanie sprawności rozwiązywania zadań testowych pozwoli na wprowadzenie luźnej, przyjaznej atmosfery, a nie przymusu. To z kolei wywoła w uczniach dobre skojarzenie i pozytywne nastawienie do dalszej nauki.  

Nauczyciel zyskuje:

  • skuteczny materiał ćwiczeniowy oswajający uczniów z formułą sprawdzianu trzecioklasisty,
  • narzędzia do wypracowania z uczniami schematu udzielania odpowiedzi w zadaniach testowych,
  • materiał na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze – do wykorzystania nie tylko przed sprawdzianem, lecz także w indywidualnej pracy z uczniem,
  • bieżącą diagnozę umiejętności z możliwością wprowadzenia indywidualnych planów rozwoju – w myśl zasady: zapobiegać, a nie leczyć.

  
Większa pewność siebie u ucznia

Plecak trzecioklasisty kończącego w tym roku przygodę z edukacją wczesnoszkolną musi zostać wyposażony przede wszystkim w wiarę we własne możliwości. Z miesiąca na miesiąc będą Państwo zapełniać go także nowymi sprawnościami.

Dzięki zastosowaniu już od początku roku szkolnego publikacji „Testy 3-cioklasisty. Ćwiczenia i odpowiedzi” mogą Państwo krok po kroku przyzwyczajać uczniów do zadań testowych i uniknąć presji oraz pośpiechu w drugim semestrze.  

Uczeń zyskuje:

  • doświadczenie z pierwszymi testami, przy rozwiązywaniu których może się dobrze bawić,
  • zdobycie sprawności w rozwiązywaniu zadań testowych,
  • ćwiczenie uważności i koncentracji uwagi,
  • trening logicznego myślenia.

 
Wsparcie dziecka i spokój rodzica

Świadomi rodzice są zaangażowani w edukację swojego dziecka. Ciekawą formą wspólnego spędzania czasu, która łączy naukę z zabawą, są „Testy 3-cioklsisty. Ćwiczenia i odpowiedzi”. Może okazać się to dobrą alternatywą dla telefonu, tabletu, komputera czy TV, a przede wszystkim dać rodzicom wiedzę na temat posiadanych przez dziecko umiejętności oraz jego stylu i tempa nauki.

Rodzic zyskuje:

  • spokój o to, że pociecha dobrze sobie radzi i pracuje we własnym tempie,
  • czas na zapewnienie dziecku dobrego treningu przed nowymi wyzwaniami związanymi z II etapem edukacyjnym,
  • mądre przewodnictwo wzmacniające pewność siebie u dziecka,
  • zacieśnienie relacji z dzieckiem dzięki pożytecznemu spędzaniu z nim czasu.

 
Testy 3-cioklsisty. Ćwiczenia i odpowiedzi

Publikacja „Testy 3-klasisty. Ćwiczenia i odpowiedzi” zawiera przykładowe arkusze Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty z Operonem, w tym pytania i poprawne odpowiedzi. Składa się z trzech części: polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej. Służy ocenie wspierającej rozwój, wskazującej poziom opanowania poszczególnych obszarów z podstawy programowej i mobilizacji do dalszej nauki.