Szkoła po pandemii – jak będzie wyglądała
27/04/2020Bez Państwa zaangażowania i otwartości edukacja w Polsce w czasie, gdy szkoły pozostają zamknięte, nie byłaby możliwa. Jarosław Kordziński zachęca do zastanowienia się nad rolą nauczycieli w szkole w obecnym i przyszłym czasie.
Odpowiedzialność i siła – ważne cechy nauczyciela
Świat zmuszony do zwolnienia tempa wcale nie zmusił do tego samego nauczycieli. Wręcz przeciwnie
– sytuacja, w której się znaleźliśmy, wymaga od Państwa nabycia nowych umiejętności i to
w ekspresowym tempie. Nie byliśmy przygotowani na nagłe zmiany. Mimo to nauczyciele podjęli wyzwanie i odnajdują się w nowej rzeczywistości. To dzięki Państwa otwartej postawie i dbaniu o dobrą jakość edukacji oraz dobro uczniów nauczanie w Polsce, mimo zamkniętych szkół, wciąż się odbywa. Wydawnictwo Operon, chcąc wesprzeć Państwa w tym trudnym czasie, zaprasza do uczestnictwa
w kursie autorstwa Przemysława Staronia – Nauczanie zdalne – wartościowe wsparcie czy konieczność?.
Wyobrażenia na temat nauczycieli i edukacji
Przez ostatnie lata wątpiono prosperujący model szkoły. Niektórzy z Państwa, m.in. nauczyciele z grupy Supelberfrzy, oddolnie wprowadzali innowacje w sposobie nauczania. Mimo to schemat szkoły w całym kraju nie ulegał znaczącej przemianie. Głosy praktykujących nowe rozwiązania nauczycieli pozostawały jednostkowymi zmianami. W czasie pandemii szkoła musiała przejść gwałtowną przemianę i „od kilku tygodni po prostu jest inna” – pisze Jarosław Kordziński. Czy nauczyciele powinni obecnie pracować jeszcze ciężej niż do tej pory? Jaka powinna być ich rola w trakcie i po zamknięciu szkół? Na czym należy skupić się w obecnej sytuacji? Zapraszamy do refleksji przy lekturze tekstu Jarosława Kordzińskiego Nieliczne rzeczy – jaka edukacja po? opublikowanego w magazynie Wszystko Co Najważniejsze. Polecamy także opinię na temat nauczania on-line w czasie pandemii oraz stosowania technologii w edukacji. którą dużo wcześniej wyrazili nauczyciele tworzący grupę Superbelfrzy w artykule A nie mówiliśmy?.
Źródło: