Mijający rok szkolny przyniósł wiele wyzwań. Nauczyciele i uczniowie doskonalili umiejętności związane z lekcjami odbywającymi się w formie zdalnej oraz hybrydowej. Wkrótce w programie znajdą się nowe przedmioty. Do polskich szkół trafiły dzieci z Ukrainy. Jak dostosować nauczanie do zmieniających się okoliczności?

 

Rola nauczyciela w zmieniającej się szkole

Małymi krokami zbliżamy się do końca roku szkolnego – to dobry moment na podsumowanie wydarzeń ostatnich miesięcy, które miały wpływ na edukację w polskiej szkole. Dynamika zmian była spora. Mijający rok szkolny przyniósł wiele nowości, które w dużym stopniu wpłynęły na edukację w Polsce, a przede wszystkim na pracę nauczycieli i dyrektorów. Ministerstwo Edukacji i Nauki zapowiedziało wprowadzenie do szkół nowego przedmiotu – w najbliższym roku szkolnym będzie to historia i teraźniejszość, a w ramach edukacji dla bezpieczeństwa mają też wrócić elementy przysposobienia obronnego. Nauczyciele kolejny rok rozwijali umiejętności prowadzenia zajęć w formie zdalnej i hybrydowej. Niestety odizolowanie uczniów od grupy rówieśniczej, nawet częściowe, poskutkowało wieloma trudnościami u uczniów – zarówno w obszarze emocjonalnym, społecznym, jak i związanym z przyswajaniem wiedzy. Atak Rosji na Ukrainę to kolejny ważny moment dla polskich szkół – do klas dołączyli ukraińscy uczniowie, których rodzice znaleźli w Polsce schronienie przed toczącą się wojną. Dla nauczycieli to szczególne doświadczenie – wiąże się z nim nie tylko trudność w przekazywaniu wiedzy uczniom nieznającym języka polskiego lub  znającym go słabo, lecz przede wszystkim praca z dziećmi w kryzysie i traumie.
 

Jak Państwo oceniają mijający rok szkolny?

baner ankieta

A jakie są Państwa przemyślenia dotyczące kończącego się roku szkolnego? Co dla Państwa było największym wyzwaniem i trudnością? I najważniejsze – co sprawiło Państwu największą satysfakcję? Niewątpliwie zmiany, których jesteśmy świadkami, niosą za sobą potrzebę dostosowania narzędzi i rozwiązań edukacyjnych do dzisiejszych realiów. To z kolei wymaga od nauczycieli nieustannego doskonalenia się i poszukiwania adekwatnych pomocy dydaktycznych.

Chcemy ułatwić Państwu przygotowanie narzędzi i materiałów usprawniających prowadzenie lekcji. Jednocześnie pragniemy zaproponować przydatne rozwiązania, które wynikają z Państwa realnych potrzeb. Liczymy na Państwa wsparcie, dlatego zachęcamy do udziału w ankiecie.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety>>TUTAJ

Jak wziąć udział w ankiecie? Nic prostszego! Wystarczy odpowiedzieć na pytania, a następnie nacisnąć przycisk „prześlij”. To tylko 7 pytań – na udzielenie odpowiedzi poświęcą Państwo zaledwie kilka minut. Dzięki odpowiedziom będziemy mogli sprostać Państwa oczekiwaniom i przygotować skuteczne rozwiązania potrzebne do przeprowadzenia lekcji na miarę dzisiejszych, bogatych w zmiany, czasów.