Wiele godzin rozmów (przy zielonej herbacie), dyskusji, poszukiwań, studiowania podręczników z całego świata… Wszystko po to, by znaleźć złoty środek. Chcieliśmy, żeby podręcznik był czymś więcej niż „encyklopedią wiedzy” czy zbiorem suchych wykładów. Chcieliśmy, by inspirował, wspierał i rozwijał ciekawość świata, a nie ją wyczerpywał. W końcu – by odkrywał i wspierał mocne strony uczniów każdego dnia ich szkolnej przygody.

Nasze założenia okazały się słuszne, a świetna praca całego zespołu autorów i redaktorów doceniona przez rzeczoznawców MEN. Poniżej jedynie kilka, z naprawdę wielu zdań ich pozytywnej oceny. Są one dla nas motywacją do dalszej wytężonej pracy, bo wiemy, że ma ona sens! Zajrzyjcie do podręcznika i sami oceńcie. Mamy nadzieję, że zgodzicie się z poniższymi opiniami.

Zajrzyj do podręcznika

„Podręcznik zawiera systematyczną prezentację wybranych, powiązanych tematycznie treści nauczania ujętych w podstawie programowej. Stanowią one kontynuację edukacji przedszkolnej, umożliwiają łagodne przejście do edukacji szkolnej”.

„Niezwykle ważne jest tworzenie sytuacji edukacyjnych pozwalających na doświadczenie, pozyskanie wiadomości i umiejętności potrzebnych do poznawania świata i radzenia sobie w sytuacjach życia codziennego”.

„Przygotowany materiał może być inspiracją do przygotowania własnych, ciekawych rozwiązań, przy założeniu wykorzystania przez nauczyciela wielu różnorodnych pomocy dydaktycznych oraz indywidualizacji uczenia się”.

„Podręcznik zawiera propozycje działań edukacyjnych aktywizujących i motywujących uczniów. Są to ciekawe zadania matematyczne, zabawne wierszyki oraz teksty do czytania dla uczniów, którzy potrafią już czytać. Nauczyciel ma możliwość zastosowania w większym stopniu proponowanej w podstawie programowej strategii percepcyjno-innowacyjnej, jest odpowiedzialny za organizację środowiska uczenia się, a nie za przekazywanie wiedzy. Dziecko przy pomocy tej strategii konstruuje wiedzę samodzielnie”.

„Podręcznik umożliwia uczniom ze zróżnicowanymi możliwościami nabycie umiejętności określonych w podstawie programowej. Ma na względzie indywidualne tempo rozwoju i możliwości uczenia się. Rozwija predyspozycje i zdolności poznawcze, kształtując jednocześnie pozytywny stosunek do nauki. Wspiera u uczniów naturalną ciekawość świata”.

„Uczenie matematyki jest oparte przede wszystkim na nauczaniu czynnościowym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na budowanie przez dzieci własnych zasad i reguł, tworzenie własnych strategii rozwiązywania zadań”.

„Wartościowe jest też wprowadzenie sympatycznej postaci Bratka – przyjaciela dzieci. Niewątpliwie budzi ona pozytywne skojarzenia i odczucia, a więc może stanowić emocjonalne wsparcie dziecka w początkach edukacji szkolnej”