Program w szkołach jest „przeładowany”, uczniowie muszą zapamiętać mnóstwo materiału, odrobić wiele prac domowych i zdobywać wiedzę na dodatkowych zajęciach ‒ to tylko wybrane przyczyny, dla których przeprowadza się badania nad efektywnym uczeniem się. Portal Edunews.pl przedstawił wybór wyników analiz z 2017 r., a wśród nich podpowiedzi, jak uczyć skutecznie.

Dzięki tej lekturze nauczyciele na niektóre znane metody nauczania spojrzą w nowy, świeży sposób, a do innych edukacyjnych nowości nabiorą nieco krytycznego dystansu. Między innymi dowiedzą się, że warto znać umiar w liczbie zadań dla ucznia, który lepiej przyswoi wiedzę, jeśli przykładowo języka obcego będzie się uczyć w czasie jazdy na rowerze. Ćwiczenia fizyczne i muzyka pozytywnie wpływają na pracę mózgu, ale już modne treningi mózgu ‒ niekoniecznie.

O najnowszych badaniach faktów i mitów w uczeniu się można przeczytać na stronie:
https://www.edunews.pl/badania-i-debaty/badania/4101-uczenie-sie-dziesiec-ciekawych-obserwacji-2017.