Kolejne spotkanie on-line za nami! Liczba widzów zgromadzonym przed komputerami oraz ich aktywność na czacie podczas transmisji świadczy o tym, że podstawa programowa z informatyki budzie wiele emocji. Nic dziwnego. Wizja konieczności błyskawicznego dokształcania się, zgłębienia zagadnień, z którymi do tej pory nauczyciele nie mieli do czynienia – to może budzić obawy. A jeszcze świadomość, że uczniowie w pewnych obszarach mogą mieć większą wiedzę i umiejętności! Mamy nadzieję, że czwartkowe spotkanie z Wojciechem Hermanowskim rozwiało przynajmniej część z Państwa obaw i pokazało, że w w realizacji nowej podstawy programowej wiele zależy od nauczycieli.

Nowa podstawa programowa z informatyki kładzie bardzo duży nacisk na programowanie. Z tymi zagadnieniami od września będą musieli się zmierzyć już… pierwszoklasiści. Oczywiście wszystko w formie zabawy i gier. Na tym etapie nauczania uczeń ma jedynie zrozumieć pewne zasady, które wykorzystuje się w programowaniu. Ta wiedza przyda mu się w starszych klasach do tworzenia programów przydatnych w życiu codziennym.

A co z algorytmami, a w VIII klasie – nauką sterowania robotem? Co nauczyciel może zaoferować uczniom, których wiedza i umiejętności są bardzo duże w tych obszarach? Młodzież jest bardzo zaawansowana technologicznie. Niejednokrotnie informatyka jest pasją. I trzeba to wykorzystać! Warto potraktować ucznia jak partnera, zachęcać go do dalszego rozwoju i czerpać inspirację z możliwości wspólnego działania.

ZOBACZ NAGRANIE

Bardzo dziękujemy Państwu za uczestnictwo w czwartkowym spotkaniu i zachęcamy do udziału w kolejnym, już 30 maja. Tym razem zapraszamy polonistów oraz nauczycieli przyrody i techniki. Do zobaczenia!