Reforma podręczników 2015
23/02/2015W związku z tym, że otrzymujemy od nauczycieli sygnały na temat nieprawdziwych informacji, dotyczących rzekomego wycofywania się naszego wydawnictwa z oferty dla szkół, chcemy stanowczo zaprzeczyć wszelkim pogłoskom na ten temat.
Nauczyciele, którzy na rok szkolny 2015/2016 chcieliby wybrać nasze publikacje, mogą bez najmniejszych przeszkód planować pracę z przygotowanymi przez nas materiałami. Cieszy nas, że nasza oferta została doceniona przez tak liczne grono nauczycieli i jest wybierana w coraz większej liczbie szkół.
Przy wyborze podręczników i innych publikacji edukacyjnych czy ćwiczeniowych na rok szkolny 2015/2016 warto pamiętać, że MEN nie określił jednoznacznie terminu wyboru podręczników. Wstępne ustalenia zakładają jedynie, że decyzja powinna zapaść nie później, niż we wrześniu. O tym, kiedy rzeczywiście nauczyciele takiego wyboru muszą dokonać, decyduje dyrektor danej szkoły, ponieważ to na nim spoczywa obowiązek aplikowania o dotację na zakup podręczników.
Więcej o terminie wyboru podręczników znajdą Państwo na stronie MEN.
Dlatego podejmowanie ostatecznej decyzji, które podręczniki będą najlepszą pomocą dydaktyczną dla uczniów, nie musi odbywać się w pośpiechu. Ciągłe prace MEN nad usprawnieniami przy wprowadzaniu zmian ustawy o systemie oświaty do szkół sprawiają, że odłożenie takiej decyzji może zaoszczędzić zarówno dyrektorowi i nauczycielom, jak i uczniom dodatkowego wysiłku i zamieszania podczas organizowania pracy na nadchodzący rok szkolny.
Jednocześnie informujemy, że na rok szkolny 2015/2016 przygotowaliśmy pełną i aktualną ofertę do wszystkich poziomów nauczania. Wszystkie podręczniki objęte zmianami nowelizacyjnymi przygotowane na rok szkolny 2015/2016, zgodnie z harmonogramem MEN, zostały dostosowane do wieloletniego użytku.
Informacje o naszej aktualnej ofercie dla szkoły podstawowej znajdą Państwo na stronie http://www.operon.pl/
Dziękujemy Państwu za zaufanie i zapraszamy do dalszej współpracy, ponieważ stale pracujemy nad jeszcze lepszą ofertą edukacyjną.