Wakacje – czas na relaks, czas na rozwój
01/08/2016Nauczyciele są grupą zawodową, która bardzo dużą wagę przywiązuje do rozwoju zawodowego i samorozwoju. Potwierdza to m.in. badanie ORE (raport „Nauczyciele w roku szkolnym 2014/2015”), ale zauważamy to także przez ciągły wzrost liczby osób biorących udział w kursach internetowych organizowanych przez Operon. Mimo iż rok szkolny dawno się skończył, tysiące nauczycieli korzysta z naszej wakacyjnej oferty kursów i rozwija swoje kompetencje.
Skąd tak duże zainteresowanie rozwojem, nawet w okresie wakacji?
– Nauczyciele cenią stały rozwój, nie tylko związany z wymogami w ramach awansu zawodowego – wyjaśnia Marta Siudak, manager merytoryczny projektów rozwojowych dla nauczycieli. – A wakacje to okres, gdy łatwiej znaleźć czas nie tylko na zasłużony odpoczynek, lecz także na nadrobienie przeróżnych zaległości – osobistych i zawodowych. Stąd taka popularność kursów internetowych, w których przecież można brać udział w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie, nawet siedząc na plaży czy w ogrodzie.
Kolejny ważny aspekt, na który zwracają uwagę sami kursanci, to ogromna motywacja, jaką dają kursy przed rozpoczęciem roku. Nowa wiedza, nowe narzędzia i umiejętności – to wszystko można nabyć w okresie wakacyjnym, by z ulepszonym, wzmocnionym warsztatem pracy spotkać się z uczniami we wrześniu i od samego początku roku szkolnego wdrażać nowe, dobre rozwiązania. To naprawdę inspirujące!
Szczególnie popularne są dwie grupy kursów:
1. Ortograffiti i praca z uczniem z trudnościami
Akademia Ortograffiti to kursy przygotowujące nauczycieli do pracy z uczniami z różnymi trudnościami w uczeniu się. Od lat marka Ortograffiti wspiera nauczycieli-terapeutów i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Aktualnie trwają trzy doskonałe i cenione przez nauczycieli w całym kraju kursy:
– Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią
– Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z trudnościami w nauce czytania i pisania
– Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki
2. Kompetencje komunikacyjne niezbędne w pracy nauczyciela
To one są niezbędne do tego, by nauczyciel mógł w pełni wykorzystać swój rozbudowany warsztat dydaktyczny i potrafił dobrze porozumieć się nie tylko z uczniem, lecz także z rodzicami.
– Nie muszę, ale chcę! – techniki motywowania uczniów
– Sojusznicy czy wrogowie – o współpracy z rodzicami
Współczesna edukacja nie może pozostawać w oderwaniu od zmian zachodzących w świecie i pogłębiającej się wiedzy o tym, jak rozwija się człowiek, jak funkcjonuje mózg, jak przebiega proces uczenia się. Wiedzą o tym tysiące nauczycieli, którzy do tej pory wzięli udział w kursach:
– Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu (I stopień)
– Logodydaktyka w szkole – innowacyjna koncepcja wychowania i kształcenia
Warto przyłączyć się do grona pasjonatów edukacji, dla których edukacja to przede wszystkim rozwój i tworzenie sprzyjających warunków do tego rozwoju dla dzieci i młodzieży, ale także dla samego siebie.