W okresie przejściowym, czyli w ciągu najbliższych dwóch lat, ci uczniowie, którzy w czerwcu ukończyli szóstą klasę szkoły podstawowej według starej postawy programowej, będą potrzebowali najwięcej uwagi i wsparcia. Różnice programowe będą wyzwaniem także dla nauczycieli. Dlatego przygotowujemy dla Państwa nowość ‒ dodatkowe materiały dydaktyczne. Ułatwią one wyrównanie różnic między dotychczasową a nową podstawą programową.

 

Za dwa miesiące najwięcej zmian w związku z wprowadzoną reformą odczują uczniowie i nauczyciele klas siódmych. Szkoły, poza kwestiami organizacyjnymi ‒ czyli przygotowaniem miejsc dla starszych uczniów oraz zadbaniem o pełną kadrę nauczycielską – będą musiały się zmierzyć z różnicami programowymi w zakresie poszczególnych przedmiotów. W niektórych przypadkach będą one bardzo odczuwalne ‒ zwłaszcza w przedmiotach artystycznych i przyrodniczych. Konieczne będzie więc albo pogłębianie pewnych treści, by nie uczyć powtórnie tych samych zagadnień, które uczeń już przerobił w klasach 4‒6, albo błyskawiczne uzupełnienie wiedzy, której uczniowie nie mieli szansy zdobyć. By pomóc Państwu w wyrównywaniu różnic programowych, przygotowaliśmy specjalne materiały dydaktyczne.

Z O B A C Z

 

Przedmioty artystyczne ‒ dodatkowe inspiracje

Dotychczas plastyka i muzyka w szkole podstawowej realizowane były w trybie trzyletnim ‒ od klasy IV do VI. Tegorocznych absolwentów klas szóstych czeka w klasie siódmej kontynuacja tych przedmiotów. Treści w nowej podstawie programowej zostały tak zaplanowane, że uczniowie, którzy właśnie ukończyli klasę szóstą, powtórzą część już poznanych informacji w klasie siódmej. By pomóc nauczycielom uniknąć dublowania wiadomości, przygotowaliśmy materiały dodatkowe, pogłębiające pewne zagadnienia oraz dające inspiracje do poprowadzenia bardzo ciekawych lekcji z tych tematów, które są już uczniom znane. Dzięki przygotowanym przez Operon materiałom będziecie Państwo mogli również wzmacniać mocne strony uczniów i rozwijać ich talenty!

 

Przedmioty przyrodnicze ‒ szybkie nadrobienie zaległości

Złożona sytuacja czeka uczniów i nauczycieli na lekcjach z przedmiotach przyrodniczych. Absolwenci klas szóstych szkoły podstawowej zgodnie ze starą podstawą mieli rozpocząć we wrześniu naukę w pierwszej klasie gimnazjum. Tam czekały na nich takie przedmioty, jak biologia, geografia, chemia czy fizyka ‒ nauczane od podstaw. Do tej pory bowiem uczyli się jednego, ogólnego przedmiotu o nazwie przyroda. Nowa podstawa programowa ogranicza naukę przyrody jedynie do klasy czwartej, a biologię i geografię wprowadza już w klasie piątej. Treści w klasie siódmej z zakresu tych przedmiotów są już więc zaawansowane. Jak mają sobie w tej sytuacji poradzić tegoroczni absolwenci klas szóstych? W zasadzie „wchodzą” w sam środek nauczania biologii i geografii, których do tej pory w ogóle nie mieli w programie. Konieczne więc będzie błyskawiczne uzupełnienie brakującej wiedzy. Pomoże w tym przygotowana przez nas rozszerzona obudowa dydaktycznadodatkowe inspiracje do poprowadzenia lekcji oraz materiały wspomagające wyrównywanie różnic między treściami starej i nowej podstawy programowej. Już wkrótce zaprezentujemy te nowości na naszej stronie internetowej!