MEN nie podał jeszcze oficjalnego stanowiska w sprawie edukacji zdalnej. Nie wiadomo, jak będzie wyglądał powrót uczniów do szkół i w jakiej formie będzie się odbywała edukacja jesienią. Wyrazem niepokoju oraz podzielonych zdań w społeczeństwie dotyczących tego tematu są chociażby protesty rodziców przeciwko zdalnym lekcjom. Na podstawie wypowiedzi cytowanych w mediach można przypuszczać, że na tydzień lub dwa przed rozpoczęciem roku szkolnego poznamy wytyczne dotyczące organizacji procesu nauczania. Zdaniem szefa Związku Nauczycielstwa Polskiego Sławomira Broniarza powrót dzieci do szkół 1 września jest obarczony dużą dozą ryzyka. Wydawnictwo Operon już teraz pracuje nad rozwiązaniem, które ułatwi ewentualne przejście w tryb pracy zdalnej.

 

baner co planuje MEN

 
Toczące się dyskusje w sprawie e-nauczania

Z doniesień medialnych na całym świecie płyną wiadomości na temat możliwego rozwoju epidemii jesienią, wobec czego toczy się dyskusja
o pomyśle „szkoły hybrydowej”. Co obecnie wiemy na temat planowanej organizacji roku szkolnego 2020/2021?

W mediach pojawiają się informacje mówiące o tym, że MEN rozważa powierzenie decyzji przejścia w tryb pracy zdalnej dyrektorom szkół.
Z wielu wypowiedzi rządzących możemy wnioskować, że w kolejnym roku szkolnym nadrzędnym celem jest powrót uczniów do szkół
w normalnym trybie. Jak podaje MEN, trwają prace nad przygotowaniem szkół i placówek oświatowych do nauki stacjonarnej. Równolegle udoskonalane są narzędzia on-line do nauki zdalnej, które mają być niejako uzupełnieniem dotychczasowych metod pracy.

Rzecznik Praw Obywatelskich zgadza się z opinią, że elementy edukacji cyfrowej mogą stanowić cenne uzupełnienie tradycyjnego modelu. Zauważa jednak, że nie powinny być wynikiem improwizacji lub też opierać się na błędnym założeniu, że tradycyjne lekcje mogą zostać z dnia
na dzień przeniesione do internetu lub telewizji.
 

Mobilna lekcja podczas edukacji zdalnej 

W związku z rozwojem sytuacji i w odpowiedzi na konsultacje z gronem nauczycielskim Wydawnictwo Operon umożliwi udostępnianie materiałów multimedialnych uczniom w ramach aplikacji Operon 45. Uczniowie będą mogli otrzymać dodatkowe materiały do nauki oraz zadania do rozwiązania, a także umówić się na zdalne konsultacje z nauczycielem. Aplikacja zapewni zdalny kontakt z uczniami i udostępnianie im materiałów na ekranach domowych komputerów. Do komunikacji z uczniami podczas lekcji online będzie można wykorzystać mikrofon w telefonie, a dzięki wbudowanej kamerze pokazać uczniom dodatkowe materiały, których nie ma w aplikacji – np. mapy, zdjęcia, fragmenty innych książek czy eksperymenty. Zarówno nauczyciele, jak i uczniowie mają do dyspozycji czat (na komputerze).Nauczyciele, którzy wybiorą Operon, otrzymają nie tylko podręczniki i zeszyty ćwiczeń, lecz także uzyskają możliwość korzystania z pełnego dostępu do aplikacji Operon 45, dzięki której zarówno zajęcia w klasie, jak i lekcje zdalne będą wyjątkowe.

Mobilna lekcja z Operonem:

  • zapewnia elastyczność w wyborze sposobu nauczania, także w systemie zdalnym. Daje dostęp do wszystkich podręczników zarówno w wersji drukowanej, jak i cyfrowej;
  • gwarantuje wygodne i szybkie przygotowanie się do zajęć dzięki scenariuszom lekcji, w tym lekcji na godziny z wychowawcą;
  • umożliwia zdalny kontakt z uczniami i udostępnianie im materiałów multimedialnych;
  • daje dostęp do wszystkich funkcji aplikacji Operon 45 i możliwość wyświetlania materiałów multimedialnych za pomocą jednego kliknięcia
    na tablicach multimedialnych w klasie i na ekranach domowych komputerach uczniów w przypadku edukacji zdalnej.
  • NOWOŚĆ – już wkrótce! Elastyczność w przygotowaniu lekcji dzięki opcji dodawania własnych materiałów.  
     
baner mobilna lekcja

 
Więcej informacji o Mobilnej lekcji i aplikacji Operon 45 znajdą Państwo na stronie Aplikacja Operon 45.

Deklarację wyboru podręcznika na rok szkolny 2020/2021 mogą Państwo złożyć za pośrednictwem strony TUTAJ>>.