Praca z klasami o różnych profilach, zainteresowaniach, poziomach wiedzy, a nawet o różnych porach dnia jest wyzwaniem dla nauczyciela. Uczniowie klas o konkretnych profilach skupiają się przede wszystkim na rozszerzaniu wiedzy w danym obszarze. Z pozostałych przedmiotów pozyskują ją w podstawowym zakresie

 
Wydawnictwo Operon przygotowało drugie linie podręczników z trzech przedmiotów: języka polskiego, informatyki, edukacji dla bezpieczeństwa, aby pomóc uczniom łatwiej przyswajać wiedzę i rozwijać zainteresowania.

podrecznik informatyka linia druga liceum technikum

Podręcznik do informatyki – linia II, klasa 1 szkoła ponadpodstawowa, zakres podstawowy
Autor: Arkadiusz Gawełek

Skierowany do uczniów, którzy planują rozwijać się w innym kierunku niż informatyka. Podręcznik z pewnością docenią uczniowie klas humanistycznych i przyrodniczych.

Najważniejsze wyróżniki:

  • napisany przystępnym językiem w stylu popularnonaukowym
  • przewaga części wykładowej nad grafiką
  • opisane krok po kroku zrzuty ekranu i poszczególne działania niezbędne do wykonania określonych operacji
  • nacisk na zaawansowaną edycję tekstu i działania w arkuszu kalkulacyjnym – umiejętności niezwykle cenione na rynku pracy
  • minimalistyczny layout, współgrający z koncepcją podręcznika
  • w  tomie II zostaną podjęte tematy programowania i grafiki.

 

podrecznik do informatyki szkola ponadpdostawowa-klasa 1-zakres podstawowy

Dla przypomnienia, podręcznik do informatyki – linia I autorstwa Wojciecha Hermanowskiego to publikacja skierowana do hobbystów – uczniów i nauczycieli, którzy są zainteresowani informatyką i chcą rozwijać się w kierunku programowania. Już w tomie I przedstawiono zagadnienia związane z tematami takimi jak programowanie , algorytmika, grafika komputerowa. W tej publikacji grafika przeważa nad tekstem, a szata graficzna jest bardziej dynamiczna.

Obie linie podręcznika do informatyki pozwalają zrealizować wymagania nowej podstawy programowej w zakresie podstawowym. Są skonstruowane tak, aby rozszerzać wiedzę uczniów i przedstawiać zagadnienia najbardziej przydatne dla profilu danej klasy.

 

podrecznik do jezyka polskiego szkola ponadpdostawowa-klasa 1-czesc 1-zakres podstawowy i rozszerzony-linia 2 (2)

 
Podręcznik do języka polskiego – linia II, klasa 1 szkoła ponadpodstawowa, zakres podstawowy i rozszerzony
Autorzy: Brygida Maciejewska, Joanna Sadowska, Iwona Łapińska

Skierowany do uczniów wiążących swą przyszłość z humanistycznymi kierunkami studiów oraz nauczycieli pracujących z ambitnymi klasami. Skłaniający młodzież do samodzielności i twórczego myślenia, wysnuwania wniosków i tworzenia własnych interpretacji.

Najważniejsze wyróżniki:

  • nowatorskie podejście, otwarcie na dyskusje i nowoczesne metody pracy z uczniami
  • szeroki kontekst literacki i malarski
  • propozycje utworów, filmów i spektakli nawiązujących do omawianych tematów, wymaganych przez podstawę programową
  • teksty kultury do analizy, z przeznaczeniem dla artystycznie uzdolnionych humanistów
  • teksty popularnonaukowe wychodzące poza ramy szkolnego rozumienia literatury
  • mapy myśli, dzięki którym uczniowie mogą spojrzeć na literaturę globalnie, a nie tylko z perspektywy danego tematu czy epoki
  • rozbudowane prace domowe
  • artystyczna i estetyczna szata graficzna publikacji 

 

podrecznik do jezyka polskiego szkola ponadpodstawowa-klasa 1-zakres podstawowy i rozszerzony-linia 1

Dla przypomnienia, podręcznik do języka polskiego – linia I, autorstwa Urszuli Jagiełło, Renaty Janickiej-Szyszko, Magdaleny Stebleckiej-Jankowskiej także pokazuje literaturę w szerokim kontekście kulturowym. Jednak materiał został ułożony intuicyjnie, w formie łatwo przyswajalnej również dla umysłów niehumanistycznych. W publikacji zadbano o wiele działań edukacyjnych aktywizujących uczniów i pozwalających im rozwijać różnorodne kompetencje, np. komunikacyjne i społeczne.

 

 

 

podrecznik do edukacji dla bezpieczenstwa szkola ponadpodstawowa-klasa 1-zakres podstawowy

 
Podręcznik do przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa – linia II, klasa 1 szkoła ponadpodstawowa, zakres podstawowy  
Autorzy: Barbara Boniek, Andrzej Kruczyński

Jest to podręcznik szerzej i bardziej szczegółowo omawiający poszczególne zagadnienia. Wyjaśnia podstawy fizjologii (układy krążenia, oddechowy, nerwowy, budowa kręgosłupa), co ma znaczenie przy omawianiu zasad udzielania pierwszej pomocy. Dokładniej opisuje wyposażenie sił zbrojnych oraz wypadki komunikacyjne, możliwe zagrożenia, katastrofy, a także zachowania w obliczu tego typu wydarzeń.

 
Z kolei podręcznik do edukacji dla bezpieczeństwa – linia I, autorstwa Mariusza Goniewicza, Anny Nowak-Kowal i Zbigniewa Smutka ma mobilizować ucznia do samodzielnego, czynnościowego zdobywania wiedzy. Treści jest zatem mniej, została zebrana i przedstawiona w pigułce, eksponuje tylko najważniejsze informacje, po to by uczeń poprzez zadania (projekty wycieczek, zajęć plenerowych, spotkań z policjantem, strażakiem, żołnierzem, pytania do wywiadu itp.) dobudowywał informacje z przedmiotu.