„Pozwólmy dzieciom grać” to nowa publikacja IBE. Propaguje ona wykorzystanie klocków, kart do gry i planszówek jako wsparcie nauczania matematyki w początkowych klasach. Autorki poradnika wielokrotnie grały z uczniami w różnym wieku w gotowe gry. Zauważyły, że odpowiednio dobrane gry z skutecznie pomagają w ćwiczeniu umiejętności rachunkowych czy geometrycznych, a ponadto uczą budowania własnych strategii, rozwiązywania problemów i prowadzenia wnioskowania – czyli szczegółowe wymagania związane z edukacją matematyczną opisane w podstawie programowej. Granie na lekcji przełamuje bierne przekazywanie wiedzy i prezentowanie rozwiązań – nauczyciel staje się doradcą i moderatorem działań, a uczniowie zamieniają się w aktywnych twórców.

Ekspertki IBE przekonują, że powszechnie dostępne gry planszowe mogą być dobrym środkiem dydaktycznym w edukacji matematycznej oraz podczas innych zajęć. W poradniku dzielą się swoimi doświadczeniami i przekazują bardzo praktyczne wskazówki – podpowiadają, od jakich gier zaczynać, jak zorganizować pracę uczniów, jak często wykorzystywać gry na zajęciach, w jaki sposób je wybierać. Omawiają także konkretne gry, przedstawiają ich zasady i katalog kształtowanych umiejętności, a ponadto opowiadają na jakie tematy warto rozmawiać z uczniami po zakończeniu rozgrywki. 

Poradnik „Pozwólmy dzieciom grać” do pobrania TUTAJ