Od 30 listopada nauczyciele mogą skorzystać z mLegitymacji w aplikacji mObywatel. Ministerstwo Cyfryzacji przekonuje, że dzięki temu nauczyciele łatwo i wygodnie potwierdzą za pomocą telefonu swoje uprawnienia.

 
Dodanie mLegitymacji do aplikacji mObywatel – krok po kroku

Aby to zrobić, wystarczy:

  • pobrać aplikację mObywatel;
  • kliknąć „dodaj” na ekranie głównym mObywatela;
  • wyszukać lub wybrać z listy „Legitymację służbową nauczyciela”;
  • zaczekać na pobranie danych przez aplikację;
  • potwierdzić lub edytować swoje dane.

 
Dokument można usunąć jednym kliknięciem – trzeba wybrać „usuń dokument”. Co ważne, legitymację w każdej chwili można dodać ponownie.

Film instruktażowy jest dostępny TUTAJ.

Co jeśli nauczyciel pracuje w więcej niż jednej placówce?

Taka legitymacja będzie miała formę multidokumentu. To znaczy, że nauczyciel będzie miał dodaną w aplikacji listę wszystkich szkół, w których uczy. Wskazanie konkretnej pozycji poskutkuje wyświetleniem legitymacji z danej placówki oświatowej – czytamy na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.

Działanie mLegitymacji offline

mLegitymacja nauczyciela działa także w trybie offline. To oznacza, że można ją wyświetlić również bez dostępu do internetu.

Połączenie z internetem jest niezbędne w przypadku, gdy nauczyciel chciałby:

  • potwierdzić swoje dane za pomocą kodu QR;
  • zaktualizować legitymację,
  • usunąć lub dodać legitymację.

Źródła:

  1. Legitymacja służbowa nauczyciela – nowy dokument w aplikacji mObywatel, https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/legitymacja-sluzbowa-nauczyciela--nowy-dokument-w-aplikacji-mobywatel (dostęp: 8.12.2025 r.).
  2. Legitymacja służbowa nauczyciela w aplikacji mObywatel – film promocyjny, https://www.youtube.com/watch?v=4XonKqsZeMs (dostęp: 8.12.2025 r.).
  3. Legitymacja służbowa nauczyciela w aplikacji mObywatel, https://www.youtube.com/watch?v=Ni9njMXbhDs (dostęp: 8.12.2025 r.).