Nowe podręczniki do liceum i technikum z wiedzy o społeczeństwie (zakres podstawowy) i z informatyki (zakres rozszerzony) otrzymały numery dopuszczenia MEN.
22/07/2019Z przyjemnością informujemy, że kolejne nowe podręczniki do liceum i technikum uzyskały komplet pozytywnych recenzji rzeczoznawców oraz numery dopuszczenia MEN, a pozostałe podręczniki zgłoszone do MEN są na końcowym etapie zatwierdzania.
Podręcznik do wiedzy o społeczeństwie dla klasy 1. szkoły ponadpodstawowej, zakres podstawowy
Autorzy: Zbigniew Smutek, Beata Surmacz, Jan Maleska
Recenzenci uznali nowy podręcznik do wiedzy o społeczeństwie za starannie opracowany pod względem językowym. Strukturę podręcznika oceniono jako przejrzystą i funkcjonalnie zaplanowaną, proporcje między komponentem informacyjnym i zadaniowym za odpowiedni, a komunikatywność tekstu otrzymaną na wysokim poziomie.
Zaznaczono, że podręcznik realizuje wymagania określone w podstawie programowej oraz pozwala osiągnąć cele kształcenia. Ponadto pomaga uczniom ze zróżnicowanymi możliwościami nabycie wymaganych umiejętności.
Doceniono wiele interesujących propozycji aktywizujących uczniów, niekiedy wymagających nie tylko trudu, ale i poważnego namysłu, zawartych w części „pytania i odpowiedzi”, oraz interesująco przygotowane „podsumowania przed sprawdzianem”.
Bogata szata graficzna, różne elementy graficzne czynią podręcznik bardzo atrakcyjnym wizualnie i merytorycznie.
Podręcznik do informatyki dla klasy 1. szkoły ponadpodstawowej, zakres rozszerzony
Autorzy: Wojciech Hermanowski, Sławomir Sidor
Koncepcja tomu 1 podręcznika do informatyki została oceniona jako czytelna i spójna z treściami, które będą zawarte w tomie 2, 3 i 4 podręcznika. Zawiera ona wszystkie treści nauczania określone w podstawie programowej. Podręcznik umożliwia nauczycielowi informatyki realizację celów oraz wymagań szczegółowych z zakresu rozszerzonego. Treści zawarte w podręczniku zostały przedstawione w sposób przemyślany i logiczny.
Zaznaczono, że przedstawione w podręczniku treści są poprawne pod względem merytorycznym. Autorzy podręcznika szczegółowo wyjaśniają wykorzystanie wybranych środowisk programistycznych takich jak C++ czy Java. Zaproponowane w podręczniku oprogramowanie obejmuje najnowsze aktualizacje, a zatem uwzględnia faktyczny stan wiedzy. Doceniono instrukcje zawarte w podręczniku napisane w sposób szczegółowy i zrozumiały dla uczniów przyswajających treści z informatyki w zakresie rozszerzonym. Autorzy w przystępny sposób zaprezentowali trudne do opanowania treści.
Zwrócono także uwagę na umieszczone w podręczniku polecenia i zadania, które wymagają od uczniów aktywności poznawczej. Uczniowie, wykorzystując technologię informacyjną, poszukują odpowiednich informacji, przekształcają je oraz tworzą własne prace cyfrowe, rozwijając również kompetencje kluczowe.
Podręcznik umożliwia uczniom o zróżnicowanych możliwościach nabycie określonych rozszerzonych kompetencji z informatyki. Ponieważ jest to zakres rozszerzony, zawarte w podręczniku treści wymagają większego zaangażowania ze strony ucznia.
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Numer dopuszczenia MEN - 1049/1/2019 | Numer dopuszczenia MEN - 1048/1/2019 | |||||||||||||||||||||||||||||
Program dla szkół ponadpodstawowych
Oferta podręczników to jedna ze składowych programu dla szkół ponadpodstawowych przygotowanego specjalnie dla nauczycieli liceów, techników i szkół branżowych I stopnia w związku z Reformą 2019.
Szybki dostęp do rozkładówek z podręcznika i ciekawostek dostosowanych do toku każdej lekcji zapewnia z kolei aplikacja na lekcję dla nauczyciela – nowość na rynku edukacji. Możliwość doboru dodatków w zależności od potrzeb i wiedzy danej klasy oraz gotowość do wyświetlenia materiału w kilka sekund to kluczowe zalety proponowanego rozwiązania.
Zachęcamy do przystąpienia do programu dla szkół ponadpodstawowych, a tym samym do grona nauczycieli inspirujących i angażujących do nauki współczesnych uczniów.