Świat tworzą relacje, codziennie nowe – codziennie inne. Towarzyszą nam od zawsze i wszędzie.
W szkolnej codzienności spotykamy zarówno takie, które zarówno pomagają, jak i przeszkadzają
w nauce i rozwoju. Jak budować z uczniami dobre relacje, dbając o ich potrzeby, ale nie zapominając równocześnie o własnych?

 

Mawiamy, że początki bywają trudne. Budowanie więzi oraz zaufania i współpracy z uczniami może się zaliczać do takich właśnie sytuacji. Spotkanie z grupą uczniów i zbudowanie z nimi korzystnej i przyjaznej relacji to wyzwanie nie tylko dla nauczyciela rozpoczynającego pracę.
 

Każdą relację można poprawić 
usmiechnieta nauczycielka obejmuje grupe uczniow w klasie

Najważniejsze w przypadku relacji to zdanie sobie sprawy z tego, że każdą relację – tę dobrą i złą
– można poprawić. Albert Einstein mawiał, że „nie można znaleźć rozwiązania problemu na tym samym poziomie, na którym się go zrobiło”. Podobnie powinno się analizować relacje w klasie – z różnych perspektyw. Na doskonalenie współpracy dobry jest każdy moment. Okres świąteczny jednak może być czasem, który wyjątkowo pozytywnie wpływa na atmosferę radości i pojednania.

Kurs Jak zacząć nowy rozdział z klasą? prezentuje metody, które z powodzeniem można stosować wobec uczniów. Zarówno tych, których znamy, jak i całkowicie nowych. Podczas wspólnej nauki zapoznamy się z metodami, które ułatwią nam i uczniom definiowanie problemu i potrzeb. Nietypowe połączenie metod z obszaru Porozumienia bez Przemocy, Mindfulness, TOC dla edukacji
oraz kreatywne podejście według Edwarda de Bono pozwoli stworzyć wachlarz skutecznych narzędzi pracy z uczniem.

Głównym celem kursu jest efektywna i przyjemna podróż z uczniami, z wykorzystaniem narzędzi, metod, możliwych scenariuszy spotkań. Zdobyte informacje posłużą do zbudowania świadomej i nieprzypadkowej relacji z uczniami. Takiej, jaką lider wyprawy wysokogórskiej buduje
ze swoją grupą.

Treści zawarte w kursie można wykorzystywać w rozmaity sposób, np. realizując proponowane scenariusze krok po kroku lub wybierając tylko pewne elementy – łącząc to, co nauczyciel zna i lubi z nowymi pomysłami. 
 

Najważniejsze informacje o kursie

Do stycznia 2020 można przystąpić do kursu – „Jak zacząć nowy rozdział z klasą? Metody budowania relacji, zaufania i współpracy”.

Prezentowany kurs ma za zadanie wyposażyć nauczyciela w umiejętności prowadzące do:

  • poznania sposobów wyodrębniania i zauważania potrzeb,
  • kształtowania procesu grupowego,
  • stawiania wspólnych celów, ich realizacji i ewaluacji,
  • zastosowania profesjonalnych narzędzi pracy z grupą.
     

Kurs składa się z trzech modułów i kończy się egzaminem online. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia. Na realizację jednej części przeznaczono około 2 tygodni. W materiałach szkoleniowych można znaleźć artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą wiedzę na temat danego zagadnienia.

 

HARMONOGRAM KURSU

CO?

KIEDY?

Zapisy na szkolenie

od 21.10.2019

Moduł 1. Co powinienem wiedzieć o Przybyszach?

16.12–30.12.2019

Moduł 2. Jak nawiązać więź?

30.12 - 13.01.2020

Moduł 3. Po co nam w tym wszystkim wyobraźnia?

13.01– 27.01.2020

Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne

od 21.01.2020 – Przed dokonaniem opłaty proszę sprawdzić, kiedy odbywa się ostatnia sesja egzaminacyjna.

Egzamin (terminy do wyboru)

24, 25, 26, 31.01.
 1, 2, 7, 8, 9, 14, 15, 16, 21, 22, 23.02.2020

Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin

od 31.01.2020

 

Autorką kursu jest Zuzanna Taraszkiewicz – trener, edukator, coach, wykładowca, pasjonatka uczenia się i nauczania. Od ponad 15 lat spotyka się z nauczycielami podczas konferencji, szkoleń i rad pedagogicznych. Lubi innowacje i odkrycia biologiczne. Z wykształcenia filozof
o specjalizacji bioetyka i ekologia człowieka.

Udział w kursie jest bezpłatny. Zapraszamy do zapisów na kursy.operon.pl. Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania
(do stycznia 2020 r.).