Takie i inne przewrotne hasła głoszą aktorzy, pisarze i dziennikarze w  kampanii „Czytaj! Zobacz więcej”. Kampania społeczna Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego ma zachęcić do czytania książek. 

Inspiracją dla organizatorów kampanii była akcja „Don't vote” przeprowadzona w USA w 2008 roku.  Hollywoodzkie gwiazdy zachęcały w niej do oddania głosu w wyborach. Polską reklamę promującą czytanie książek skonstruowano w ten sam sposób. Najpierw widzowie zapoznają się opiniami przeciwko czytaniu: „I tak to kiedyś zekranizują…”, „Książki są ciężkie, a oprawki drogie”, „Nie czytaj, będziesz miał mniej marzeń” – wygłaszanymi przez ludzi znanych z mediów. Na końcu spotu pojawia się najważniejsze przesłanie: „Czytaj więcej. Po prostu czytaj więcej”. 

W ramach kampanii z okazji Światowego Dnia Książki, 23 kwietnia, w ogrodach BUW będzie przeprowadzona akcja czytania książek.

Jak wynika z ostatnich badań TNS OBOP 46 proc. Polaków w ciągu roku przeczytało tylko jedną książkę.

Materiał promujący kampanię zobaczysz tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=KhrCozn5mi0