Z czego uczyć Nowych Mediów?
25/03/2013„Co Internet robi z naszym mózgiem”, „Przywrócić sens zadawaniu pytań”, "Jak kształcić dziennikarzy”, "Opanować natłok informacji, nie zatonąć w świecie Internetu" czy „Czas infografiki” – oto tylko niektóre z wielu arcyciekawych tematów poruszanych przez najlepszych polskich i zagranicznych ekspertów, autorów trzeciego wydania kwartalnika Wydawnictwa Operon „Nowe Media”.
„Nowe Media” to polsko-francuski projekt wydawniczy , którego celem jest analizowanie tego, jak przetwarzamy informacje, a także opisywanie skutecznej komunikacji, marketingu, PR, mediów i „świata zmiany”. „To pismo o człowieku, nie o maszynach, technologiach, serwerach” – mówi redaktor kwartalnika Eryk Mistewicz.
Wśród polskich autorów tekstów opublikowanych na łamach pisma znaleźli się m.in.: Prof. Michał Kleiber, szef Polskiej Akademii Nauk, Piotr Kraśko, redaktor naczelny "Wiadomości" TVP1 , Rzecznik Rządu Paweł Graś, Nicholas Carr, autor głośnej książki o wpływie Internetu na nasze mózgi, szef MSZ i popularyzator serwisów społecznościowych Radosław Sikorski, redaktor naczelny "Wprost" Michał Kobosko, Minister Administracji i Cyfryzacji Michał Boni, dziennikarz TVN24 Jarosław Kuźniar, blogerka Kataryna, wiceszef Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich Piotr Legutko czy scenarzysta najważniejszych, najchętniej oglądanych polskich seriali Piotr Wereśniak. Nowe media to bowiem też nowe sposoby uczenia się, przyswajania wiedzy, przetwarzania informacji.
Połowę tekstów kwartalnika stanowią teksty najwybitniejszych autorów zagranicznych, pisane specjalnie na zamówienie „Nowych Mediów”.
„Nowe Media” są dostępne w sprzedaży we wszystkich Empikach, w większości księgarń i sieci Kolporter oraz oczywiście w księgarni wysyłkowej na stronie Wydawnictwa "Operon".