Jak poradzili sobie Animatorzy Ortograffiti z twardym orzechem do zgryzienia, którym było prowadzenie terapii w edukacji zdalnej?

 

Mijający rok szkolny był wyjątkowy  z jednej strony trudny, z drugiej pełen nadziei. Trudny, bo nauczyciele musieli szybko dostosować się do nowych okoliczności i nauczyć się nowych narzędzi. Terapia zdalna, bez indywidualnego kontaktu, także była niemałym wyzwaniem. Pełen nadziei, bo w pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się pojawiły się nowe kierunki i nowe możliwości. Świadczą o tym choćby ostatnie wydarzenia pod auspicjami Ortograffiti. 
 

O sposobach niesienia pomocy uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 

Bułka z masłem czy twardy orzech do zgryzienia? Podczas majowego webinaru wybitne ekspertki Jolanta Majkowska i Zyta Czechowska rozmawiały o sposobach niesienia pomocy uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – w tym z dysleksją, ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną – w czasie pandemii i po jej zakończeniu. Bogactwo pomysłów, którymi się podzieliły, jest ogromne i każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie. Poznanie zaprezentowanych sposobów pozwoli wzbogacić własny warsztat pracy i odkryć nowe możliwości. Zapraszamy: LINK

baner webinar ortograffiti

 
Kreatywne podejście do terapii wśród nauczycieli korzystających z Ortograffiti

A jak poradzili sobie Animatorzy Ortograffiti z twardym orzechem do zgryzienia, jakim było prowadzenie terapii w edukacji zdalnej? Trzeba przyznać, że wyjątkowo dobrze! Świadczą o tym relacje z projektów Ortograffiti prezentowane w wirtualnym klubie Ortograffiti na Facebooku.

Najlepszym dowodem na kreatywne podejście do terapii wśród nauczycieli korzystających z Ortograffiti są filmy z pomysłami na pracę zdalną z uczniami ze SPE. Pomysły zostały nagrodzone w konkursie Ortograffiti, który rozstrzygnęliśmy w kwietniu. Zachęcamy Państwa do poświęcenia zaledwie 10 minut na ich obejrzenie – na pewno nie będzie to stracony czas!

1.Michalina Ignaciuk – znana w sieci jako Pedagog Michalina– w terapii wykorzystuje nowoczesną technologię i Ortograffiti. Pracuje z Ortograffiti z uczniami klas I–VI.

2. Paulina Jedyńska od lat korzysta z Ortograffiti z Bratkiem. W filmie pokazuje swoje sposoby na pracę z uczniem słabowidzącym.

3. Joanna Heftowicz – prowadząca blog Polonistka przy tablicy – prezentuje swoją pracę konkursową. W terapii wykorzystuje nowoczesną technologię i Ortograffiti. Prowadzi zajęcia wyrównawcze z pomocą Ortograffiti.

 
Ortograffiti – wdzięczne swoim sympatykom i podbudowane ich kreatywnością – też postanowiło przygotować coś specjalnego na nowy rok szkolny. Zatem nie tylko kończymy rok z przytupem, lecz także zaczniemy kolejny mocnym akcentem. Odsłona we wrześniu!

Ważne informacje

  1. Dyplomy dla uczniów można pobrać z naszej strony – przygotowaliśmy trzy różne wzory.
  2. Certyfikaty Innowatora pomocy psychologiczno-pedagogicznej i Polskiego Towarzystwa Dysleksji zostaną wysłane drogą mailową jeszcze w czerwcu do wszystkich Animatorów, którzy wysłali relacje z realizowanych projektów Ortograffiti.
  3. Rejestracja klubów Ortograffiti na rok szkolny 2021/2022 zostanie uruchomiona na początku września 2021 roku.