Z przytupem
14/06/2021Jak poradzili sobie Animatorzy Ortograffiti z twardym orzechem do zgryzienia, którym było prowadzenie terapii w edukacji zdalnej?
Mijający rok szkolny był wyjątkowy – z jednej strony trudny, z drugiej pełen nadziei. Trudny, bo nauczyciele musieli szybko dostosować się do nowych okoliczności i nauczyć się nowych narzędzi. Terapia zdalna, bez indywidualnego kontaktu, także była niemałym wyzwaniem. Pełen nadziei, bo w pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się pojawiły się nowe kierunki i nowe możliwości. Świadczą o tym choćby ostatnie wydarzenia pod auspicjami Ortograffiti.
O sposobach niesienia pomocy uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Bułka z masłem czy twardy orzech do zgryzienia? Podczas majowego webinaru wybitne ekspertki Jolanta Majkowska i Zyta Czechowska rozmawiały o sposobach niesienia pomocy uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – w tym z dysleksją, ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną – w czasie pandemii i po jej zakończeniu. Bogactwo pomysłów, którymi się podzieliły, jest ogromne i każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie. Poznanie zaprezentowanych sposobów pozwoli wzbogacić własny warsztat pracy i odkryć nowe możliwości. Zapraszamy: LINK
Kreatywne podejście do terapii wśród nauczycieli korzystających z Ortograffiti
A jak poradzili sobie Animatorzy Ortograffiti z twardym orzechem do zgryzienia, jakim było prowadzenie terapii w edukacji zdalnej? Trzeba przyznać, że wyjątkowo dobrze! Świadczą o tym relacje z projektów Ortograffiti prezentowane w wirtualnym klubie Ortograffiti na Facebooku.
Najlepszym dowodem na kreatywne podejście do terapii wśród nauczycieli korzystających z Ortograffiti są filmy z pomysłami na pracę zdalną z uczniami ze SPE. Pomysły zostały nagrodzone w konkursie Ortograffiti, który rozstrzygnęliśmy w kwietniu. Zachęcamy Państwa do poświęcenia zaledwie 10 minut na ich obejrzenie – na pewno nie będzie to stracony czas!
1.Michalina Ignaciuk – znana w sieci jako Pedagog Michalina– w terapii wykorzystuje nowoczesną technologię i Ortograffiti. Pracuje z Ortograffiti z uczniami klas I–VI.
2. Paulina Jedyńska od lat korzysta z Ortograffiti z Bratkiem. W filmie pokazuje swoje sposoby na pracę z uczniem słabowidzącym.
3. Joanna Heftowicz – prowadząca blog Polonistka przy tablicy – prezentuje swoją pracę konkursową. W terapii wykorzystuje nowoczesną technologię i Ortograffiti. Prowadzi zajęcia wyrównawcze z pomocą Ortograffiti.
Ortograffiti – wdzięczne swoim sympatykom i podbudowane ich kreatywnością – też postanowiło przygotować coś specjalnego na nowy rok szkolny. Zatem nie tylko kończymy rok z przytupem, lecz także zaczniemy kolejny mocnym akcentem. Odsłona we wrześniu!
Ważne informacje
- Dyplomy dla uczniów można pobrać z naszej strony – przygotowaliśmy trzy różne wzory.
- Certyfikaty Innowatora pomocy psychologiczno-pedagogicznej i Polskiego Towarzystwa Dysleksji zostaną wysłane drogą mailową jeszcze w czerwcu do wszystkich Animatorów, którzy wysłali relacje z realizowanych projektów Ortograffiti.
- Rejestracja klubów Ortograffiti na rok szkolny 2021/2022 zostanie uruchomiona na początku września 2021 roku.