Uczniowie już czują zbliżające się wakacje, a jednocześnie czekają na zakończenie roku i podsumowanie pierwszego, niezwykle ważnego etapu edukacji. 

 

Sprawdzian oczami uczniów i nauczycieli

chlopiec trzymajacy test na tle mapy polski

W związku z sytuacją pandemiczną nauczyciele przyznają, że zarówno oni, jak i uczniowie mieli obawy w związku z testem. Dla najmłodszych to pierwsze takie wyzwanie w czasie trzyletniej edukacji, dla nauczycieli – sprawdzenie wiedzy uczniów po prawie roku nietypowej nauki. Ocena skutków nauki hybrydowej oraz zdalnej na tym etapie była bardzo trudna. Dzieci miały obawy, że mogą sobie nie poradzić ze wszystkimi poleceniami. Po sprawdzianie były zadowolone, spodziewały się trudniejszych zadań – mówi Magdalena Bieńkowska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w SP nr 6 im. Jana Pawła II w Redzie.

Nauczyciele do ostatniej chwili nie byli pewni, czy uda się przeprowadzić sprawdzian w szkole, co budziło wiele niepokoju. Na szczęście sprawdzian odbył się w maju stacjonarnie, przy zachowaniu reżimu sanitarnego, ale dając uczniom i nauczycielom czas na omówienie testu i wrażeń po jego zakończeniu.

Uczniowie w dużej mierze pozytywnie ocenili sprawdzian, przyznając, że zadania nie przerosły ich możliwości, a teraz z niecierpliwością oczekują na wyniki.

Oczywiście subiektywna ocena trudności zadań przez dzieci może nieco różnić się od wyników, ale bardzo ważne jest, by najmłodsi wyszli ze sprawdzianu z pozytywnym nastawieniem.

Nawet w dobie pandemii wielu nauczycieli mówi, że sprawdzian był im bardzo potrzebny, stanowiąc źródło podsumowania wiedzy, a także diagnozy ewentualnych nierówności. Nasza szkoła już od początku roku była zdecydowana na udział w sprawdzianie, dzieci bardzo chętnie korzystają z informacji zwrotnej, jaką dostają po sprawdzianie, a my – jako nauczyciele – prezentujemy raporty i wyniki na radzie i przekazujemy je dalej nauczycielom klas czwartych – dodaje Pani Magdalena.
 

Czas na wprowadzanie wyników 

Koniec roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami, zatem szybkie wprowadzenie wyników da szanse nauczycielom wykorzystać je przy tworzeniu końcowych ocen opisowych i umożliwi przekazanie wytycznych diagnostycznych nauczycielom klas czwartych. A jak widać i dzieci czekają na szybką informację zwrotną.

Wprowadź wyniki swojej klasy, klikając przycisk „Wprowadź wyniki” na stronie

https://egzaminy.operon.pl/index/trzecioklasista