Najmłodsi uczniowie mają już za sobą Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty (OSKT). W większości szkół sprawdzian odbył się 13 maja. Przed nauczycielami wprowadzenie wyników do panelu i przygotowanie informacji zwrotnej dla uczniów

 

Po sprawdzianie 

Trzecioklasiści corocznie sprawdzian kończą bajką terapeutyczną, która daje dzieciom okazję do porozmawiania o swoich talentach, mocnych i słabych stronach oraz emocjach, jakie towarzyszyły im w trakcie pisania. Dla najmłodszych uczniów za chwilę skończy się pierwszy etap edukacji. Przed nimi dużo zmian i wyzwań związanych z nowym trybem nauki w klasie czwartej.

W ciągu kolejnych kilku tygodniu nauczyciele będą mogli wprowadzić wyniki sprawdzianu do panelu i przygotować indywidualny list z informacją zwrotną dla każdego ucznia. Spojrzenie na wyniki każdego dziecka oraz na całą klasę będzie stanowiło część wsparcia w przygotowaniu końcowej oceny opisowej.

Wprowadź wyniki swojej klasy, klikając przycisk „Wprowadź wyniki” na stronie TUTAJ.

baner po oskt

 
Dlaczego warto wprowadzać wyniki? 

Szybkie wprowadzenie wyników ze sprawdzianu do wiele korzyści dla uczniów, nauczycieli i dyrekcji. Dzięki udostępnieniu klucza odpowiedzi dla zapisanych szkół, każdy wprowadzający wyniki może szybko otrzymać indywidualny raport dla ucznia, nauczyciela (spojrzenie na całą klasę) oraz dyrektora (wyniki wszystkich klas trzecich).

Pozwoli to w pierwszej kolejności na przygotowanie informacji zwrotnej dla uczniów – krótszy czas oczekiwania dla dzieci z pewnością będzie miał pozytywny wpływ na ich dalszy rozwój.

Otrzymane raporty dla poszczególnych uczniów oraz szablon do przygotowania oceny kształtującej stanowią realną pomoc w opracowaniu końcowej oceny dla uczniów klas trzecich. Do zakończenia roku i podsumowania edukacji wczesnoszkolnej zostały już ostatnie tygodnie. Wartościowa diagnoza może być wykorzystana przez nauczycieli w kolejnym etapie edukacji.

Wprowadzone wyniki umożliwią dyrekcji  podsumowanie roku oraz będą stanowiły bazę do tworzenia wartościowych raportów ogólnopolskich, pozwalających spojrzeć na wyniki z poszczególnych obszarów w tym nietypowym, częściowo zdalnym roku szkolnym.

Praca z wynikami uczniów to nie lada wyzwanie dla nauczycieli – jak odczytać średnią, medianę i modalną? Jak wyciągać wnioski na podstawie odpowiedzi na pytania ze sprawdzianu – na to i wiele innych pytań odpowiada metodyczka Sabina Furgoł >>  nagranie z webinaru jest już dostępne!

Więcej informacji na stronie https://egzaminy.operon.pl/index/trzecioklasista.