Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty za nami
17/05/2021Najmłodsi uczniowie mają już za sobą Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty (OSKT). W większości szkół sprawdzian odbył się 13 maja. Przed nauczycielami wprowadzenie wyników do panelu i przygotowanie informacji zwrotnej dla uczniów
Po sprawdzianie
Trzecioklasiści corocznie sprawdzian kończą bajką terapeutyczną, która daje dzieciom okazję do porozmawiania o swoich talentach, mocnych i słabych stronach oraz emocjach, jakie towarzyszyły im w trakcie pisania. Dla najmłodszych uczniów za chwilę skończy się pierwszy etap edukacji. Przed nimi dużo zmian i wyzwań związanych z nowym trybem nauki w klasie czwartej.
W ciągu kolejnych kilku tygodniu nauczyciele będą mogli wprowadzić wyniki sprawdzianu do panelu i przygotować indywidualny list z informacją zwrotną dla każdego ucznia. Spojrzenie na wyniki każdego dziecka oraz na całą klasę będzie stanowiło część wsparcia w przygotowaniu końcowej oceny opisowej.
Wprowadź wyniki swojej klasy, klikając przycisk „Wprowadź wyniki” na stronie TUTAJ.
Dlaczego warto wprowadzać wyniki?
Szybkie wprowadzenie wyników ze sprawdzianu do wiele korzyści dla uczniów, nauczycieli i dyrekcji. Dzięki udostępnieniu klucza odpowiedzi dla zapisanych szkół, każdy wprowadzający wyniki może szybko otrzymać indywidualny raport dla ucznia, nauczyciela (spojrzenie na całą klasę) oraz dyrektora (wyniki wszystkich klas trzecich).
Pozwoli to w pierwszej kolejności na przygotowanie informacji zwrotnej dla uczniów – krótszy czas oczekiwania dla dzieci z pewnością będzie miał pozytywny wpływ na ich dalszy rozwój.
Otrzymane raporty dla poszczególnych uczniów oraz szablon do przygotowania oceny kształtującej stanowią realną pomoc w opracowaniu końcowej oceny dla uczniów klas trzecich. Do zakończenia roku i podsumowania edukacji wczesnoszkolnej zostały już ostatnie tygodnie. Wartościowa diagnoza może być wykorzystana przez nauczycieli w kolejnym etapie edukacji.
Wprowadzone wyniki umożliwią dyrekcji podsumowanie roku oraz będą stanowiły bazę do tworzenia wartościowych raportów ogólnopolskich, pozwalających spojrzeć na wyniki z poszczególnych obszarów w tym nietypowym, częściowo zdalnym roku szkolnym.
Praca z wynikami uczniów to nie lada wyzwanie dla nauczycieli – jak odczytać średnią, medianę i modalną? Jak wyciągać wnioski na podstawie odpowiedzi na pytania ze sprawdzianu – na to i wiele innych pytań odpowiada metodyczka Sabina Furgoł >> nagranie z webinaru jest już dostępne!
Więcej informacji na stronie https://egzaminy.operon.pl/index/trzecioklasista.