„Łączy w umiejętny sposób kształcenie kulturowo-literackie z językowym

w zakresie podstawowym i rozszerzonym”, „rzuca się

w oczy bardzo dobry poziom edytorski. Wszystkie ilustracje (reprodukcje i zdjęcia)

są niezwykle wyraziste, czytelne, estetyczne i odpowiedniej wielkości – dobrze

uzupełniają podręcznikową narrację i ułatwiają kontekstualną lekturę podręcznika

oraz dodatkowo kształtują wrażliwość estetyczną uczniów”, „Wszystkie zamieszczone w tekście polecenia mają charakter twórczy, sprzyjają utrwaleniu kształconych treści i samokształcenia” – to tylko niektóre z bardzo pozytywnych komentarzy zamieszczonych w recenzji podręcznika do języka polskiego Wydawnictwa Operon, która ukazała się w ramach „Opinii edukacyjnych Polskiej Akademii Umiejętności”.

Uwagi ogólne o podręczniku kończy stwierdzenie: „recenzowanej książce (i całemu cyklowi podręczników) towarzyszy bogata obudowa dydaktyczna (program nauczania, przewodnik dla nauczyciela, wybrane scenariusze edukacyjne lekcji oraz filmy edukacyjne)”.

Dariusz Rott, autor recenzji, wystawia podręcznikowi wysoką ocenę i stwierdza, że „w pełni zasługuje na rekomendację Komisji Polskiej Akademii Umiejętności do Oceny Podręczników Szkolnych”.

Autorów i redaktorów wydawnictwa szczególnie cieszy podsumowanie tekstu, w którym można przeczytać, że podręcznik do języka polskiego cechuje „funkcjonalizm

wiedzy literaturoznawczej, kulturoznawczej i językoznawczej, ukazywanie tradycji

literackiej w kontekście utworów współczesnych, bardzo dobry poziom metodyczny

i językowy oraz zasługująca na dodatkowe wyróżnienie szata edytorska”.

W tym samym wydaniu „Opinii…” znajduje się recenzja kolejnej części tego podręcznika, autorstwa Moniki Wojdowskiej. Też bardzo pozytywna! „Myślę, że o wiele przyjemniej jest zagłębiać się w podręcznik, którego rozdziały mają intrygujące tytuły”, „na pochwałę zasługują informacje na marginesach”, „za bardzo wartościowe uważam zamieszczenie na stronach podręcznika informacji z różnego rodzaju źródeł”, „posługiwanie się przez Autorów podręcznika słowami: wskaż, poszukaj, określ, porównaj, wyjaśnij, sprawia, że uczeń jest traktowany podmiotowo” – czytamy. Opinię kończy stwierdzenie: „Podręcznik ten ma sporo walorów – jest przejrzysty, ma bogatą szatę graficzną, dostarcza wielu przykładów wartościowej lektury, podaje ważne i ciekawe informacje o epoce, zawiera też mnóstwo ćwiczeń. Książka umożliwia chętnemu do nauki uczniowi zdobycie potrzebnej wiedzy i poszerzenie horyzontów myślowych”.

Podręcznikom Wydawnictwa i przygotowaniu do matury 2015 jest poświęcona seria spotkań wiosennych, także w Państwa okolicy – zapraszamy na stronę SPOTKAŃ WYDAWNICTWA OPERON, by poznać szczegóły. www.operon.pl/spotkania