Jak efektywnie wykorzystywać mapy historyczne w uczeniu historii?
18/02/2013Wymiana doświadczeń z tym związanych pozwoli wielu nauczycielom historii poszerzyć swój warsztat oraz atrakcyjniej i efektywniej realizować podstawę programową – czytamy w ogłoszeniu dotyczącym drugiej edycji konkursu Lekcja Dobrej Historii.
Konkurs jest skierowany do nauczycieli historii w gimnazjach i pierwszych klasach szkół ponadgimnazjalnych. Jego organizatorem jest Instytut Badań Edukacyjnych. Istotą przedsięwzięcia jest zebranie ciekawych i inspirujących pomysłów na lekcje z wykorzystaniem map historycznych, tekstów źródłowych i innych pomocy dydaktycznych.
Projekty i scenariusze lekcji należy zgłosić do 23 maja. Warunkiem zgłoszenia jest, by projekty były zrealizowane podczas lekcji. Nauczyciele mają dowolność w wyborze tematów i form przeprowadzenia zajęć.
Zwycięskie projekty zostaną opublikowane.
Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu można znaleźć TUTAJ .