Internet jest pełen ciekawych, zabawnych i pomocnych narzędzi edukacyjnych. Wydawnictwo Operon chce pomóc w znajdywaniu tych najbardziej wartościowych. Zaczynamy od skutecznej i lubianej akcji „Ojczysty – dodaj do ulubionych”.

Co zrobić, żeby z naszym przekazem dotrzeć do młodych ludzi? Umieścić go tam, gdzie często przebywają, czyli w Internecie. Akcja „Ojczysty – dodaj do ulubionych” to ciekawy przykład na to, jak wykorzystać  to medium w celach dydaktycznych. 

Głównym celem projektu organizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowe Centrum Kultury i Radę Języka Polskiego jest kształtowanie świadomości językowej Polaków i propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny.

Czy trzy poważne instytucje mogą zrobić przyjemną, zabawną i nowoczesną kampanię? Okazuje się, że tak i to ze świetnym efektem! Projekt dał się poznać poprzez zabawne spoty reklamowe przypominające zapomniane polskie słowa. Jednak jednym z głównych środków komunikacji jest profil na Facebooku, na którym stale są umieszczane nowe informacje językowe. Wszystko jest uzupełniane publikacjami dotyczącymi języka i jego historii. Profil ten śledzi prawie 27 tysięcy osób, co jest bardzo dobrym wynikiem.

Ogłoszono także wyniki programu dotacyjnego, który ma wspierać inicjatywy promujące język polski, zwłaszcza na terenach wiejskich.

Aby zobaczyć, co tak bardzo polubiło tysiące młodych ludzi, trzeba kliknąć tutaj:

http://www.facebook.com/jezykojczysty