Lekcje matematyki powinny odbywać się w godzinach przedpołudniowych. Tak prosta recepta to wynik badań naukowców, które wykazały, że czynnikiem wpływającym bezpośrednio na przyswajanie wiedzy matematycznej jest poziom zmęczenia ucznia.
Nauczyciele Zespołu Szkół nr 1 w Lublinie przeprowadzili własne obserwacje. Nie było dla nich zaskoczeniem, że po 6–7 lekcjach uczniowie są zmęczeni, a prowadzenie lekcji, szczególnie z wprowadzaniem nowego materiału, jest znacznie mniej skuteczne. Szczególnie dotyczy to nauki matematyki, wymagającej pełnego skupienia. Dodatkowo ilość środków, dzięki którym lekcje tego przedmiotu są atrakcyjne, jest ograniczona.
Wypoczęty umysł lepiej przyswaja wiedzę matematyczną, więc przy układaniu planu lekcji we wszystkich klasach lubelskiej szkoły zaplanowano lekcje matematyki w godzinach przedpołudniowych. Uczniowie przyjęli innowację z wdzięcznością. Nauczyciele natomiast już dostrzegli poprawę. „Zauważyliśmy, że w kilku klasach poprawiły się oceny z tego przedmiotu” – powiedziała Agnieszka Kałakucka, szefowa zespołu nauczycieli matematyki i fizyki w ZS nr 1.