Kolejna porcja ciekawych pomysłów na ferie
17/01/2014Półkolonie w szkole, zajęcia sportowe, plastyczne, teatralne, komputerowe, taneczne, warsztaty wokalne, muzyczne – wiele instytucji miejskich stara się przygotować ciekawy i różnorodny program ferii dla dzieci pozostających w mieście. Nie śpią także muzea – i te w dużych aglomeracjach miejskich, i te w małych miasteczkach. Warto się przyjrzeć, jakie atrakcje przygotowało muzeum w Twojej okolicy.
Oto kilka propozycji znalezionych w sieci:
1. Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku zaprasza dzieci w wieku 6–12 lat na zimową podróż przez kraje i kontynenty. Uczestnicy zajęć będą pisać tekst w starożytnym języku Majów, nauczą się liczyć sposobem Indian, narysują własne geoglify, zbudują zamek Camelot i rozszyfrują tajemnicze zagadki, ponadto dowiedzą się, czy można zrobić lód bez zamrażarki, a na zajęciach modelarskich zbudują kartonowe modele średniowiecznej kogi z XV w.
2. Muzeum Etnograficzne w Toruniu upichci „Kociołek ze sztuką” – to cykl warsztatów dla dzieci i młodzieży od lat 8. Każdego dnia uczestnicy zapoznają się z nowym, ciekawym działaniem twórczym, m.in. szyciem szmacianych zabawek, elementami muzyki tradycyjnej, tworzeniem pająków z grochu i fasoli. Na koniec stworzą wspólnie wystawę prac, na którą zaproszą rodziców.
3. Ferie w Se-Ma-For Muzeum Animacji w Łodzi upłyną dzieciom na tworzeniu filmów za pomocą różnych rodzajów animacji poklatkowej. Animacja plastelinowa posłuży do ulepienia bałwana,wycinankowo-rysunkowa do skoków narciarskich, a lalkowa do animowania pingwinów w krainie lodu. „Bez rękawiczek i ciepłej czapki animatorzy pokażą dzieciom, jak zjeżdżać na sankach, lepić bałwanki, bawić się w wojnę na śnieżki czy wywołać prawdziwą, śnieżną zamieć za pomocą soli, mąki i cukru!” – czytamy na stronie muzeum. Dodatkowo zostaną zorganizowane liczne gry w muzeum.
4. Muzeum Etnograficzne w Krakowie proponuje dla dzieci w wieku 6–9 lat „Zimowe podróże” – cykl dziesięciu warsztatów zainspirowany kulturą i geografią różnych części świata – od Grenlandii po upalną amazońską dżunglę. W trakcie ćwiczeń manualnych i ruchowych dzieci znajdą odpowiedzi na pytania: jak wygląda model arktycznych okularów słonecznych, w co bawią się dzieci w afrykańskiej wiosce, co ma wspólnego zorza polarna ze słuchaniem radia, czy niebo nad Polską jest takie samo jak nad Afryką, czym różni się tapir od kapibary.