Chcę, mogę, zrobię! O pewności siebie i budowaniu sprawstwa
04/12/2023Co daje uczniom (i nauczycielom) poczucie sprawstwa? Jak pokazać uczniom (i sobie), jak wiele zależy od nas samych? Co zrobić, aby skutecznie doceniać innych i – co często jest najtrudniejsze – doceniać siebie?Dowiedzą się tego Państwo podczas drugiego webinaru III edycji Szkoły z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Pewność siebie to przekonanie, że możemy liczyć na samego siebie. To większa świadomość i poczucie wpływu na własne życie. Dzięki niej możemy wprowadzać zmiany i rozwijać swoją sprawczość. Wiem, że nie zawsze to jest takie proste. Dlatego pomogę Ci postawić pierwszy krok – chodź na webinar i przekonaj się, jak budować pewność siebie i poczucie sprawstwa – zachęca Przemysław Staroń.
Nauczyciel doceniający siebie i uczniów
We wtorek 12 grudnia o godz. 18.00 na platformie Mobilna szkoła odbędzie się webinar: „Chcę, mogę, zrobię! O pewności siebie i budowaniu sprawstwa”. Wydarzenie skierowane jest do wszystkich nauczycieli i nauczycielek, terapeutów i terapeutek oraz edukatorów i edukatorek. Poprowadzi je Przemysław Staroń – psycholog, wykładowca, edukator, autor bestsellerowej serii „Szkoła bohaterek i bohaterów”, Nauczyciel Roku 2018, członek Kolegium Ekspertów Instytutu Strategie 2050.
W trakcie webinaru prowadzący podzieli się sprawdzonymi sposobami na budowanie i rozwijanie samoakceptacji – zarówno mocnych, jak i słabych stron. Wskaże techniki pozwalające pokazać uczniom, jak wiele od nich zależy. Dowiedzą się Państwo, jak wzmocnić ich (i własną) pewność siebie oraz pokazywać, jak można wspierać swoje poczucie sprawstwa. Dzięki temu uczniowie (i Państwo także) nauczą się doceniać samych siebie i własne osiągnięcia. A to w efekcie zwiększa zaangażowanie i motywację do działania, co z pewnością przyda się Państwu w pracy z dziećmi i młodzieżą, a może i w życiu prywatnym.
Porozumienie i możliwości cyfrowo-analogowe w edukacji
Podobnie jak rok temu, bieżąca edycja programu Szkoła z innowacją pedagogiczną PTD koncentruje się na wsparciu nauczycieli realizujących pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zwłaszcza na ich dobrostanie. Uczestnicy projektu dowiedzą się również, jak zrozumieć współczesne,zanurzone w technologiach pokolenie uczniów, a także jak pracować z tymi spośród nich, którzy dodatkowo wymagają pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności z uczniami z dysleksją. Uczestnicy programu poznają też sprawdzone rozwiązania na wykorzystanie w edukacji możliwości cyfrowo-analogowych.
W tym roku szkolnym hasło przewodnie programu to: „W poszukiwaniu wzajemnego porozumienia i możliwości w cyfrowo-analogowej edukacji. Uczymy się razem”.
Wstępny harmonogram III edycji Szkoły z innowacją pedagogiczną PTD
Wszystkie webinary III edycji Szkoły z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji odbywają się na platformie Mobilna szkoła. Aby nie przegapić żadnego z nich, zachęcamy Państwa do śledzenia naszych aktualności. Nagrania ze spotkań, które już się odbyły, znajdą Państwo na platformie.
Data | Prowadzący/ | Temat webinaru |
30.11 | Marta Młyńska | |
12.12 | Przemek Staroń | Chcę, mogę, zrobię! O budowaniu pewności siebie i sprawstwa |
22.01 | Olga Woj | Strategie skutecznego nauczania – jak uczyć w grupie, w której każdy uczy się inaczej |
luty | Klaudyna Maculewicz | Grupy mocy – wsparcie od uczniów dla uczniów |
marzec | Agnieszka Jankowiak-Maik | Wszyscy potrzebujemy herstorii |
kwiecień | Violetta Piasecka | Dyskalkulia a dysleksja w matematyce |