Tworzenie GRUP MOCY w szkole – czyli budowanie sieci wsparcia uczniów
29/01/2024Jak przeciwdziałać przemocy rówieśniczej i wykluczeniu? Okazuje się, że najskuteczniejsza jest wzajemna pomoc samych uczniów. Na kolejnym webinarze III edycji programu Szkoła z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji poznają Państwo metodę „grup mocy” (support group approach) wg Sue Young.
Metoda „grup mocy” nie wymaga wielu działań, umiejętności i czasu. Mogą ją stosować wychowawcy klas, nauczyciele, psycholodzy i pedagodzy szkół. Z doświadczenia wiem, że wsparcie rówieśnicze powstrzymuje wszelkie niezgodne z zasadami zachowania i nie wymagają one potem dalszych interwencji, a pozytywne relacje między dziećmi rozwijają się – przekonuje prowadząca Klaudyna Maculewicz.
Alternatywa metoda zapobiegająca wykluczeniu i przemocy w szkole
W poniedziałek 12 lutego o godz. 19.00 na platformie Mobilna szkoła odbędzie się webinar: „Tworzenie GRUP MOCY w szkole – czyli budowanie sieci wsparcia uczniów”. Wydarzenie jest skierowane do wszystkich nauczycieli, terapeutów, wychowawców, psychologów i pedagogów szkolnych. Klaudyna Maculewicz to psycholożka, socjoterapeutka, trenerka TUS, nauczycielka komunikacji i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie certyfikacji. Specjalistka rozpowszechnia w Polsce metodę support group approach według Sue Young, pod spolszczoną nazwą „grupy mocy”.
Prowadząca krok po kroku wyjaśni, na czym polega metoda opracowana przez Sue Young w pracy z uczniem, i przedstawi sprawdzone przykłady zastosowania tej metody. Opowie także, jak budować sieć wsparcia oraz gdzie szukać dodatkowych informacji na temat metody, a także jak działa aplikacja zawierająca skuteczne rozwiązania szkolnych problemów. Dzięki temu można lepiej zrozumieć uczniów zagrożonych przemocą rówieśniczą lub wykluczeniem oraz nowych uczniów w szkole, a ponadto można im skutecznie pomóc. Prezentowane rozwiązania służą wzmocnieniu i poprawie relacji koleżeńskich między uczniami.
Porozumienie i możliwości cyfrowo-analogowe w edukacji
Tegoroczna edycja programu Szkoła z innowacją pedagogiczną PTD koncentruje się na wsparciu nauczycieli realizujących pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zwłaszcza na ich dobrostanie. Uczestnicy projektu dowiedzą się również, jak zrozumieć współczesne,zanurzone w technologiach pokolenie uczniów, a także jak pracować z tymi spośród nich, którzy dodatkowo wymagają pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności z uczniami z dysleksją. Uczestnicy programu poznają też sprawdzone rozwiązania na wykorzystanie w edukacji możliwości cyfrowo-analogowych.
W tym roku szkolnym hasło przewodnie programu to: „W poszukiwaniu wzajemnego porozumienia i możliwości w cyfrowo-analogowej edukacji. Uczymy się razem”.
Wstępny harmonogram III edycji Szkoły z innowacją pedagogiczną PTD
Wszystkie webinary III edycji Szkoły z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji odbywają się na platformie Mobilna szkoła. Zachęcamy Państwa do śledzenia naszych aktualności, aby być na bieżąco z kolejnymi webinarami. Nagrania ze spotkań, które już się odbyły, znajdą Państwo na platformie.
Data | Prowadzący/ | Tematyka/tytuł webinaru | |
30.11 | Marta Młyńska | Jak budować odporność psychiczną w świecie BANI? | |
12.12 | Przemek Staroń | Chcę, mogę, zrobię! O budowaniu pewności siebie i sprawstwa | |
22.01 | Olga Woj | Strategie skutecznego nauczania – jak uczyć w grupie, w której każdy uczy się inaczej | |
12.02 | Klaudyna Maculewicz | Tworzenie GRUP MOCY w szkole – czyli budowanie sieci wsparcia uczniów | |
marzec | Agnieszka Jankowiak-Maik | Wszyscy potrzebujemy herstorii | Szczegóły wkrótce |
kwiecień | Violetta Piasecka | Dyskalkulia a dysleksja w matematyce | Szczegóły wkrótce |