W jaki sposób opracować lekcje z języka obcego, stosując model ukierunkowany na działanie? Czy ocenianie uczniów z zagranicy jest zasadne? I jeżeli tak, to jak je stosować? Tego dowiedzą się Państwo z kursów programu „Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego. Podstawy”.

 

Dostęp do wszystkie części programu 

Dziękujemy za Państwa niesłabnące zainteresowanie programem „Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego. Podstawy”Łukasz Szeliga – autor programu – stworzył przestrzeń do rozwoju warsztatu pracy nauczyciela w zupełnie nowym kierunku. Biorąc udział w webinarach i kursach programu, otrzymują Państwo realne wsparcie w wyzwaniu, jakim jest nauczanie języka polskiego dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji. Prowadzący dzieli się swoją wiedzą i skutecznymi narzędziami wypracowanymi przez wiele lat pracy z uczniami z ponad 60 państw świata. 

Kursy i webinary dają sprawdzone pomysły na to, jak: 

  • upraszczać teksty mówione z myślą o uczniach z zagranicy, 
  • rozwijać sprawność rozumienia ze słuchu i mówienia u obcokrajowców, 
  • nauczać gramatyki w taki sposób, żeby aktywizować dzieci i młodzież, 
  • tworzyć ramowy program kursu języka polskiego jako obcego, 
  • „rozczytać” i „rozpisać” obcokrajowców uczących się języka polskiego od podstaw, 
  • rozwijać kompetencję interkulturową wśród uczniów. 

 
Przed nami jeszcze dwa autorskie kursy Łukasza Szeligi. Jeśli do tej pory nie mieli Państwo okazji uczestniczyć w programie – nic straconego! Na platformie Mobilna szkoła już wkrótce będzie można odtworzyć nagrania z webinarów. Kursy można realizować w dowolnym, dogodnym dla Państwa momencie.

baner kursy

 
Motywacja do nauki języków obcych

Języków obcych uczymy się nie tylko dla samej komunikacji, lecz także po to, by móc wykonać określone czynności. Jaki model nauczania języka obcego wybrać, ucząc współczesne dzieci i młodzież imigrantów? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w kursie Tworzenie angażujących lekcji języka polskiego jako obcego w duchu podejścia zorientowanego na działanie

 Dzięki kursowi dowiedzą się Państwo, jak: 

  • dobrać model nauczania do potrzeb danej grupy uczniów; 
  • planować zajęcia, żeby uczniowie poznali język i zasady funkcjonowania w nowej rzeczywistości społeczno-kulturowej; 
  • przygotować lekcje ukierunkowane na działanie. 

 

baner kursy

 
Ocenianie – sztuka doceniania i monitorowania postępów 

Zanim ocenisz, doceń – podkreśla Łukasz Szeliga. 

Co i kiedy oceniać? Jak budować informacje zwrotne, które wskazują rozwiązania, a nie tylko wytykają błędy? Czego unikać, tworząc sprawdziany i kartkówki? Odpowiedzi znajdą Państwo w kursie Jak oceniać uczniów z doświadczeniem migracji? Projektowanie sprawdzianów, testów i pomocy stanowiących użyteczną informację zwrotną dla ucznia i nauczyciela.

 
Szansa na zdobycie certyfikatu z metodyki nauczania języka polskiego jako obcego 

Udział w webinarach i kursach programu jest bezpłatny, a dostęp – swobodny dzięki platformie Mobilna Szkoła. Odpłatne są jedynie zaświadczenia i egzaminy. Zrealizowanie wszystkich ośmiu aktywności programu (cztery webinary i cztery kursy) daje Państwu możliwość uzyskania certyfikatu z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego.

Dołączając do grona nauczycielek i nauczycieli, którzy skorzystali z naszego wsparcia, zyskują Państwo nieograniczony dostęp do: 

  • nagrań z webinarów, 
  • materiałów dodatkowych – prezentacji od autora i podsumowania treści, 
  • kursów (2–3 moduły – praktyczne ćwiczenia, wskazówki oraz filmy instruktażowe), 
  • konsultacji merytorycznych autorem programu. 

 

Spotkajmy się na platformie Mobilna szkoła!