Przełamujemy bariery, uczymy się razem
21/11/2022Ruszyła II edycja programu Szkoła z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Tegoroczna edycja koncentruje się na wsparciu nauczycieli realizujących pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole – zwłaszcza na ich dobrostanie. „Edukacja”, „wsparcie”, „pomoc” to trzy hasła przyświecające twórcom projektu. Parasolem dla nich jest współpraca, ważna i cenna na każdym etapie. Warto stać się częścią społeczności pasjonatów edukacji i uczyć się od najlepszych.
II edycja Programu Szkoła z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji „Przełamujemy bariery, uczymy się razem”
Ponad trzydzieści lat społecznej służby uczniom z dysleksją, ich rodzicom, ale też nauczycielkom i nauczycielom, specjalistkom i specjalistom w szkołach, pozwoliło zgromadzić bogate doświadczenie i wyciągnąć wiele wniosków dotyczących potrzeb wszystkich stron zaangażowanych w edukację uczniów ze specyficznymi zaburzeniami w uczeniu się. Współpracując z wieloma szkołami w całej Polsce, będąc w kontakcie z oddziałami PTD rozsianymi po mniejszych i większych miastach, zbierając materiał i pracując u podstaw, udało się wypracować kanon dobrych praktyk, które warto wdrażać w szkołach.
Odchodząc od idei rewolucyjnych zmian na rzecz pracy u podstaw i metody małych kroków, Polskie Towarzystwo Dysleksji chce zaprosić do korzystania z wiedzy, doświadczenia i umiejętności niezwykłych i kreatywnych osobowości świata edukacji. Wychodząc z założenia, że najmniejsza zmiana w kierunku otwarcia na relacyjność, na ucznia i jego rzeczywiste potrzeby, na wyjście naprzeciw oczekiwaniom pokolenia żyjącego w zwichrowanym świecie będzie drogą ku satysfakcji wszystkich zaangażowanych stron, zespół projektowy PTD proponuje przygodę edukacyjną, która może stać się inspiracją dla całych zespołów rad pedagogicznych. Założenia II edycji programu Szkoła z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji „Przełamujemy bariery, uczymy się razem” obejmują nie tylko wzmacnianie umiejętności kadry, lecz także samoozaopiekowanie, troskę o dobrostan, wgląd w kompetencje cenne, ale dotąd niewykorzystywane w szkole.
Udział szkoły w programie to nie tylko budowanie wizerunku szkoły przyjaznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wsparcie proponowane przez PTD zakłada wskazywanie kierunków, konsultowanie, prezentowanie dobrych praktyk i wymianę doświadczeń na temat likwidowania barier edukacyjnych oraz zagwarantowania odpowiedniego poziomu zaopiekowania uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Doświadczenie wskazuje, że korzyści z programu płyną nie tylko dla uczniów z dysleksją – całe społeczności widzą profity i przyrosty kompetencji w różnych obszarach. Sukces pierwszej edycji wskazuje zarówno na potrzebę takiego niestandardowego wsparcia, jak i na słuszność obranego kierunku. Aktywne włączanie szkół w bieżącą ewaluację projektu pozwala dokładnie poznawać potrzeby szkół i placówek, a także reagować czy proponować rozwiązania. Sieciowanie szkół na skalę ogólnopolską jest też dodatkową przygodą i źródłem satysfakcji wielu nauczycieli, nauczycielek, specjalistów i specjalistek.
Pierwszy webinar już 23 listopada
Doświadczenie zawodowe podpowiada mi, że wiele w życiu zależy od sztuki motywowania siebie. Kiedy odczuwamy autentyczną motywację, nasze wysiłki zabierają nas tam, gdzie pragniemy być. Praca staje się przyjemniejsza, a cele – łatwej osiągalne. Dzieląc się swoimi pomysłami, pragnę więc dodać Ci energii do tego, by z entuzjazmem iść naprzód. Mam także nadzieję, że pomogę Ci zapobiegać wypaleniu zawodowemu i zobojętnieniu wobec codziennych zadań. Dlatego podczas webinaru nawiążę do mojej przygody z Metodą Ortograffiti z Bratkiem. Opowiem, jak niełatwa praca terapeuty stała się moją zawodową pasją – mówi Małgorzata Rożyńska o swoim webinarze.
Program najbliższych webinarów
| Imię i nazwisko prowadzącego | Temat webinaru |
23.11 | Małgorzata Rożyńska | Dobre praktyki w terapii dzieci ryzyka dysleksji. Współautorka Metody Ortograffiti z Bratkiem o swojej pracy |
7.12 | Marta Młyńska | Mów do siebie dobrze, czyli jak unicestwić krytyka wewnętrznego |
18.01 | Joanna Gadomska | Jak zarządzać sobą w czasie |
15.02 | Izabela Jaskólska | Indywidualizacja kształcenia a czynniki wpływające na funkcjonowanie uczniów |
22.02 | Marta Jankowska | Picture booki jako twórcza oś działań edukacyjnych |
15.03 | Anna Konarzewska | Jak wspierać uczniów w świecie, który jest (do) BANI? Must have na godziny wychowawcze |
22.03 | Marta Florkiewicz-Borkowska | Rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych na lekcjach – kuferek inspiracji |
12.04 | Marta Badowska | Projekty edukacyjne jako sposób na współpracę z uczniem |
19.04 | Łukasz Szeliga | Nie czekaj, aż Cię ktoś zauważy. Pokaż się! Budowanie marki osobistej z wykorzystaniem social media |
Wszystkie webinary w ramach programu odbywają się na platformie Mobilna szkoła. Serdecznie zapraszamy do udziału!