Jak pracować z uczniami podwójnie wyjątkowymi, którzy mają jednocześnie trudności i szczególne uzdolnienia w nauki? Jak (się) uczyć, aby (się) nauczyć? I czy nauka jest prostym czy wymagającym procesem?

 

W tym tygodniu mamy dla Państwa dwa nowe webinary skierowane do nauczycieli oraz pedagogów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Pierwszy dotyczy pracy z uczniami podwójnie wyjątkowymi, czyli tymi, którzy mimo dysleksji wykazują szczególne zdolności w innych obszarach edukacyjnych. Natomiast podczas drugiego webinaru prowadzący przybliży temat skutecznego nauczania i uczenia się. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami przygotowanych dla Państwa webinarów!

Gdy w klasie pojawia się uczeń lub uczennica, który z jednej strony ma trudności w pisaniu, czytaniu czy zapamiętywaniu, a z drugiej – wykazuje wyjątkowe zdolności w innym obszarze, mamy do czynienia z uczniem podwójnie wyjątkowym. Okazuje się, że nie jest to tak rzadka kombinacja, jak można byłoby przypuszczać. Jak zatem pracować z uczniami podwójnie wyjątkowymi, tak aby każdy z obszarów wymagających pracy – tych związanych zarówno z trudnościami, jak i z uzdolnieniami – był właściwie zaopiekowany? Jak sprawić, by w obliczu niepowodzeń edukacyjnych nie spadła motywacja uzdolnionego ucznia? Jak go zachęcić do pokonywania przeszkód i rozwijania talentu? 

baner webinary

Już w środę 27.04 o godz. 17.00 Maria Foryś – doświadczona praktyczka, badaczka i naukowczyni –postara się odpowiedzieć na te pytania i wskazać sprawdzone metody pracy z uczniem zdolnym z dysleksją. Podczas webinaru w ramach programu Szkoła z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji prowadząca podzieli się także swoim doświadczeniem i opowie, jak może wyglądać odpowiednio zaplanowana praca terapeutyczna, której efektem będzie wszechstronne wsparcie ucznia.

Jeżeli zastanawiają się Państwo, jak z sukcesem docierać do młodych ludzi, by nauka nie była dla nich mordęgą, to ten webinar będzie pomoże odpowiedzieć na to pytanie. Prowadząca pochyli się także nad innymi kwestiami związanymi z edukacją – rozważy, czy uczenie (się) jest prostym, czy wymagającym procesem i dlaczego nawet rozbudzona ciekawość poznawcza nie zawsze wystarczy, by nauczyciele stali się skutecznymi przewodnikami, a uczniowie przyswajali wiedzę błyskawicznie.

baner webinary

„Stworzenie przepisu na skuteczne uczenie (się) jest w zasięgu ręki każdego nauczyciela, i każdego ucznia. Wystarczy szczypta wiedzy z zakresu neurodydaktyki, kilka kropli doświadczenia z pracy w klasach terapeutycznych oraz okrasa w postaci sprawdzonych miejsc w sieci, które pomagają zamienić żmudne wkuwanie w ciekawy proces – i mamy gotowy przepis na sukces!” – zaprasza prowadząca webinar Marta Badowska. 

Na obydwa webinary można się zapisać – wystarczy kliknąć w powyższe banery lub wejść na platformę Mobilna szkoła po wcześniejszym zalogowaniu się na konto Operon.

27.04 godz. 17.00 webinar pt. „Dysleksja i zdolności w szkolnej ławce – co robić?” poprowadzi Maria Foryś. Na spotkanie w ramach programu Szkoła z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji można zapisać się TUTAJ.

28.04 godz. 18.00 webinar pt. „Jak (się) uczyć, aby (się) nauczyć?” poprowadzi Marta Badowska. Na spotkanie w ramach programu Mobilny Pedagog można zapisać się TUTAJ.

Serdecznie zapraszamy!