Co jest najważniejsze dla dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji, które bez znajomości języka polskiego znalazły się w polskiej szkole? Poczucie bezpieczeństwa, przyjazna atmosfera na lekcji i umiejętność wyrażenia swoich potrzeb? Jednak aby dziecko potrafiło powiedzieć, czego potrzebuje i jednocześnie zrozumiało, czego oczekuje od niego nauczyciel, musi znać język.

 

Jak skutecznie rozwijać sprawność słuchania i mówienia uczniów obcokrajowców?

 

W środę 7 września o godz. 18.00 na platformie Mobilna szkoła odbędzie się webinar Rozumienie ze słuchu i mówienie jako podstawy komunikacji ucznia. Spotkanie jest częścią programu skierowanego do polonistek i polonistów ze szkół podstawowych – Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego w szkole. Podstawy. Uczestnicząc w webinarach i kursach programu, mają Państwo okazję rozwinąć swój warsztat pracy i uzyskać certyfikat z metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Program obejmuje niezbędne zagadnienia i elementarną wiedzę metodyczną, dzięki którym poprowadzenie zajęć będzie znacznie łatwiejsze.

 

 Autorem programu jest Łukasz Szeliga – nauczyciel i lektor języka polskiego, który od 11 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnych stron świata oraz z osobami z doświadczeniem migracji. Podczas webinaru dowiedzą się Państwo, jak skutecznie rozwijać sprawność słuchania i mówienia uczniów obcokrajowców. Prowadzący przybliży również techniki poparte przykładami i autorskimi pomysłami, które wspierają ten rozwój.

 

Zapytaj eksperta

 

Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w wydarzeniu live na Facebooku w poniedziałek 5 września o godz. 19.15. Będzie to spotkanie z Martą Badowską – wicedyrektorką szkoły i Łukaszem Szeligą, ekspertem w zakresie pracy z uczniami obcokrajowcami. Marta Badowska zada Łukaszowi Szelidze najczęstsze pytania, z którymi przychodzili do niej nauczyciele po wybuchu wojny w Ukrainie. Live będzie także dobrą okazją, by zadać swoje pytanie dotyczące pracy z uczniami z zagranicy. 

 

Co zrobić, aby pomóc w nauce dzieciom z Ukrainy? Jak zachęcić ich do nauki języka polskiego? I jak się nie wypalić i nie stracić sił po pierwszym miesiącu pracy? Na te i wiele innych pytań, które pojawiły się podczas pierwszego webinaru programu Wprowadzenie do pracy z uczniem z doświadczeniem migracji – jak dostosować treść i upraszczać materiały? odpowie nasz ekspert. Aby dołączyć do spotkania, należy kliknąć „Wezmę udział” na stronie wydarzenia. W godzinie startu naszego live’a należy wybrać na wydarzenie, na którym bezpośrednio odbędzie się transmisja.

 

Certyfikat metodyki nauczania języka polskiego jako obcego

 
Udział we webinarach i kursach programu jest bezpłatny. Odpłatne są zaświadczenia i egzaminy. Zrealizowanie wszystkich ośmiu aktywności programu (cztery webinary i cztery kursy) daje Państwu możliwość uzyskania certyfikatu z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami programu TUTAJ.

 Program Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego w szkole. Podstawy obejmuje:

  • cztery webinary z możliwością komentowania i zadawania pytań na czacie; 
  • materiały dodatkowe po webinarach w postaci prezentacji od autora i podsumowania treści; 
  • cztery kursy, każdy złożony z 2–3 modułów; 
  • konsultacje merytoryczne z autorem cyklu; 
  • udział w spotkaniach live na Facebooku, podczas których autor odpowie na pytania uczestników.

 

Harmonogram webinarów i kursów programu

 

24.08 o godz. 18.00

Webinar: Wprowadzenie do pracy z uczniem z doświadczeniem migracji – jak dostosowywać treść i upraszczać materiały? Nagranie można odtworzyć TUTAJ.

Kurs: Praktyczne podejście do nauczania gramatyki. Dedukcja vs. indukcja 

 

07.09 o godz. 18.00

Webinar: Rozumienie ze słuchu i mówienie jako podstawy komunikacji ucznia. Zapisy na webinar odbywają się TUTAJ.

Kurs: Projektowanie materiałów rozwijających sprawność w czytaniu ze zrozumieniem i pisaniu 

 

21.09 o godz. 18.00

Webinar: ABC tworzenia ramowego programu kursu języka polskiego jako obcego. Zapisy na webinar będą dostępne już wkrótce TUTAJ.

Kurs: Tworzenie angażujących lekcji języka polskiego jako obcego w duchu podejścia zorientowanego na działanie 

 

05.10 o godz. 18.00

Webinar: Razem, a nie osobno. Rozwijanie kompetencji interkulturowej uczniów. Zapisy na webinar będą dostępne już wkrótce TUTAJ.

Kurs: Jak oceniać uczniów z doświadczeniem migracji? Projektowanie sprawdzianów, testów i pomocy stanowiących użyteczną informację zwrotną dla ucznia i nauczyciela 

 

 

Serdecznie zapraszamy!

Wydawnictwo Operon