Strategie skutecznego nauczania
15/01/2024Jak sześć wzorców przetwarzania informacji może wpłynąć na skupienie i przyswajanie wiedzy przez ucznia? Jak dzięki neurodydaktyce prowadzić lepsze lekcje? W jaki sposób funkcje mózgu wpływają na proces nauczania? Dowiedzą się tego Państwo podczas drugiego webinaru III edycji Szkoły z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Na szkoleniu na warsztat weźmiemy wzorce uczenia się. Czy Państwo zastanawiali się, dlaczego jedni uczniowie potrzebują do nauki całkowitej ciszy, a inni wolą, kiedy w tle słychać muzykę? Albo jak to jest, że jedni uczniowie bardzo dużo pamiętają z lekcji, podczas gdy inni nie zapamiętują zupełnie nic. Okazuje się, że nie jest to kwestia intelektu czy braku talentu do uczenia się. To kwestia wzorca przetwarzania informacji. Na webinarze opowiem o wszystkich sześciu wzorcach i wyjaśnię, jak wpływają na proces edukacyjny – zachęca Olga Woj.
Nauczyciel doceniający siebie i uczniów
W poniedziałek 22 stycznia o godz. 18.00 na platformie Mobilna szkoła odbędzie się webinar: „Strategie skutecznego nauczania – jak uczyć w grupie, w której każdy uczy się inaczej”.Wydarzenie skierowane jest do wszystkich nauczycieli i nauczycielek, terapeutów i terapeutek oraz edukatorów i edukatorek. Poprowadzi je Olga Woj – neurodydaktyczka, trenerka kadry pedagogicznej oraz autorka szkoleń z efektywnych narzędzi edukacyjnych i biegłego czytania, która od lat z sukcesami wspiera nauczycieli w rozwoju warsztatu metodycznego.
W trakcie webinaru prowadząca przedstawi wszystkie sześć wzorców przetwarzania informacji i wyjaśni działanie mechanizmów zaangażowanych w proces uczenia się. Dowiedzą się Państwo, jak funkcje mózgu mogą wpływać na skuteczność nauczania. Ponadto poznają Państwo wzorce własne i swoich uczniów. Dzięki temu będą Państwo uczyć efektywniej, a to wpłynie na odczuwany poziom satysfakcji z pracy.
Korzyści z udziału w webinarze:
- wprowadzenie indywidualizacji w nauczaniu dzięki znajomości wszystkich wzorców przetwarzania informacji,
- zastosowanie metod pracy dopasowanych do możliwości i predyspozycji uczniów,
- wsparcie uczniów w nauce poprzez indywidualne podejście biorące pod uwagę różnice w przyswajaniu wiedzy przez uczniów,
- wzmocnienie motywacji u każdego ucznia w klasie,
- przygotowywanie i prowadzenie takich lekcji, z których każdy uczeń ma szansę się czegoś nauczyć.
Porozumienie i możliwości cyfrowo-analogowe w edukacji
Podobnie jak rok temu bieżąca edycja programu Szkoła z innowacją pedagogiczną PTD koncentruje się na wsparciu nauczycieli realizujących pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zwłaszcza na ich dobrostanie. Uczestnicy projektu dowiedzą się również, jak zrozumieć współczesne,zanurzone w technologiach pokolenie uczniów, a także jak pracować z tymi spośród nich, którzy dodatkowo wymagają pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności z uczniami z dysleksją. Uczestnicy programu poznają też sprawdzone rozwiązania na wykorzystanie w edukacji możliwości cyfrowo-analogowych.
W tym roku szkolnym hasło przewodnie programu to: „W poszukiwaniu wzajemnego porozumienia i możliwości w cyfrowo-analogowej edukacji. Uczymy się razem”.
Wstępny harmonogram III edycji Szkoły z innowacją pedagogiczną PTD
Wszystkie webinary III edycji Szkoły z innowacją pedagogiczną Polskiego Towarzystwa Dysleksji odbywają się na platformie Mobilna szkoła. Aby nie przegapić żadnego z nich, zachęcamy Państwa do śledzenia naszych aktualności. Nagrania ze spotkań, które już się odbyły, znajdą Państwo na platformie.
Data | Prowadzący/ | Temat webinaru |
30.11 | Marta Młyńska | |
12.12 | Przemek Staroń | |
22.01 | Olga Woj | Strategie skutecznego nauczania – jak uczyć w grupie, w której każdy uczy się inaczej |
12.02 | Klaudyna Maculewicz | Grupy mocy – wsparcie od uczniów dla uczniów |
marzec | Agnieszka Jankowiak-Maik | Wszyscy potrzebujemy herstorii |
kwiecień | Violetta Piasecka | Dyskalkulia a dysleksja w matematyce |