W marcu tego roku MEN rozpoczął pilotażowy program „Cyfrowa szkoła”, który poprzedza powszechny program rządowy planowany na lata 2013-2016. Celem pilotażu jest opracowanie optymalnego modelu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji.Program zakłada wyposażenie szkół w nowoczesne, elektroniczne pomoce dydaktyczne (laptopy, tablice interaktywne, rzutniki, projektory, drukarki, ekrany), stworzenie e-podręczników i e-zasobów edukacyjnych oraz sieci wsparcia i doskonalenia nauczycieli.

„Głos Nauczycielski” zapytał nauczycieli, co sądzą o przedsięwzięciu. Uzyskane odpowiedzi nie były entuzjastyczne. 1/3 respondentów oceniła, że program jest niepotrzebny, a  blisko 1/4 uznała go za słuszny, ale źle przygotowany. 13 proc. ankietowanych zaznaczyło, że program ma wady, ale warto dać mu szansę; i tylko 7 proc. aprobuje go bez zastrzeżeń.