O tym, jak polscy nauczyciele są forpocztą pozytywnych przemian w kraju
17/06/2013Na fali dyskusji o reformach edukacji, zmianach w edukacji wczesnoszkolnej i szkołach ponadgimnazjalnych głos w sprawie obrony nauczycieli zabrał w „Gazecie Wyborczej” prof. Łukasz A. Turski, pomysłodawca i przewodniczący rady programowej Centrum Nauki Kopernik.
Profesor w artykule o chaosie wokół zmian w edukacji twierdzi, że jakkolwiek „nabroją” urzędnicy i politycy, to na szczęście są polscy nauczyciele, którzy potrafią każdą reformę obrócić na korzyść uczniów.
„Prawie trzy miliony gości Centrum Nauki Kopernik, sto tysięcy ludzi rocznie na Pikniku Naukowym Polskiego Radia w Warszawie, pękające w szwach sale Warszawskiego Festiwalu Nauki, tysiące ludzi na festiwalach, kiermaszach, piknikach, festynach nauki i techniki w Mielcu, Opolu, Tarnowie, nauczyciele z polskiej prowincji koordynujący światowe programy „polowania” na asteroidy […] – to wielomilionowa armia ludzi wprowadzająca w czyn społeczną reformę edukacji narodowej. Tej armii nie byłoby, gdyby nie tysiące nauczycieli, którzy stoją na czele wielu ruchów zmiany edukacji” – pisze profesor i dodaje: „– Polscy nauczyciele zawsze byli forpocztą pozytywnych przemian w kraju”.